Jag samlar på ögonblick

Lördag kväll. Sitter i soffan under filten med tröjluvan uppdragen över huvudet och massa levande ljus på bordet framför mig. Det är knäpptyst i lägenheten. Både pappan och prinsen sover. Mamman borde kanske också passa på, men ibland finns det så mycket annat man vill göra. Som att blogga.

Det är iskallt, både ute och inne. Nästan så jag saknar gravidkroppen när jag fryser som jag gör nu. Under graviditeten var jag konstant varm. Nu är allt back to normal. (Förutom några gravidkilon som, trots att jag redan tappat tio, fortfarande hänger med…) Värmer mig med kopp efter kopp av Lucern-te. Sägs hjälpa för att få igång mjölkproduktionen. Amadeus är nämligen ett litet matvrak, och mammans mjölk räcker inte riktigt till. Tur att det finns bra mjölkersättning.

Imorgon blir lilla Amadeus en månad! Helt otroligt vad fort det gått. Skulle bara vilja plocka på mig varje litet ögonblick, lägga dem i en ask, och sedan kunna ta fram dem och njuta om igen. Nu när vi kommit underfund med att matbrist var anledningen till prinsens sömnbrist, och avhjälpt denna, så sover han oftare och längre. Efter en tur i bilbarnstolen idag har han sovit i över fyra timmar(!) Det märkliga är att hur efterlängtad den sömnen än är, så kan jag inte låta bli att sakna honom. Springer in till hans säng titt som tätt bara för att titta på honom, klappa hans kind och lukta på hans hår. Kärleken växer sannerligen hela tiden och jag skulle inte kunna tänka mig en dag utan denna lilla guldklimp i mitt liv <3


Kommentarer
Postat av: Miaj

lilla gubben! redan en månad. grattis på dig sötnos!

Postat av: Hanna

Ja, underbart att det finns ersättning! Haft till båda våra! Skönt att han redan sover bättre! Minns hur det va, man ville in och väcka dem då de sovit för länge:-) Kram

2010-01-30 @ 22:21:33
URL: http://gripandegaddar.blogspot.com/
Postat av: Josefin

Vad fin han är! Ja, visst går tiden fort. Alldeles för fort. Jag skulle vilja göra som du, spara ögonblicken så man kan njuta av dem om och om igen. Du frågade om vårdnadsbidrag. Tyvärr bor vi i en sosse-styrd kommun där vårdnadsbidraget ej finns. Det är jag ledsen för...

Hoppas ni får en skön söndag!

2010-01-31 @ 11:52:26
URL: http://fruthure.blogg.se/
Postat av: Hanna

Va bra! Kikade in där, bra tips!



Jonna gav vi ersättning från 6 veckors ålder, ammningen avtog rätt snabbt och hon hade ersättning tills vällingen övertog. Började me ersättning till henne då hon ej va nöjd på kvällen och hade kolik dessutom.



Abbe skulle jag egentligen inte amma hade jag bestämt då jag hade jobbiga minnen av det. Men provade en vecka, hade dock så ont så han har haft ersättning från 1 vecka.



Kram

2010-01-31 @ 15:36:15
URL: http://gripandegaddar.blogspot.com/
Postat av: M

Grattis till 1 månad! För vårt familjeliv var det en ny etapp med mycket mer sömn. Komiskt nog var det ju likadant för oss att Noomi inte sov mycket och när hon var ca 3 veckor så kom det fram att hon alltså fått i sig för lite mat och hon fick mjölkersättning. Ett tips nu är att ha koll på att han bajsar... Noomi gjorde inte det på en vecka och blev förstoppad. Det var inte kul! Angående liggamning började jag nog först vid ca 1 månad. Det gick inte på en gång och ja det gjorde ont. Fast för mig gjorde även den andra amningen ont och då tyckte jag det var bra att slita på vårtorna från lite olika håll:) Så jag bara fortsatte. Kommer ihåg att jag höll henne tätt och att hon ofta hamnade för långt upp... Hans mun ska vara precis där vårtan är när du släpper ner den... Ha, ha får man skriva sånt här på din blogg?? Vårtorna vänjer sig sen i alla fall och då kan han ligga lite hur som helst:)

2010-02-01 @ 13:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback