Första leendet!

Idag bloggar Amadeus med mig. Sitter i knät och dikterar vad jag ska skriva:) Han växer så det knakar, lilla klimpen. Väger nu ett kilo mer än han gjorde vid födseln. Börjar få lite dubbelhaka och riktig bebismage:) Härligt, tycker mamman, som ända sedan födseln haft för lite mjölk. I natt slog han sömnrekord. Över fem timmar i sträck, och totalt 10 timmar!! Det verkar som att det gjort honom gott, för han har nöjt suttit i babysittern över en timme, och jag har för första gången på en månad kunnat röja ordentligt i köket - härlig känsla.

Något annat som hänt för första gången, är att mamman fått ett riktigt stort (medvetet) leende av prinsen!! Det gick rakt in i hjärtat vill jag lova. Mitt under nattamningen tittar han plötsligt upp på mig och brister ut i världens finaste (jag kan vara partisk:) ) smil! Just nu är det dock allt annat än leenden här, lilleman är hungrig, så vi får återgå till vår kära soffa, där vi numera bor, han och jag ;)

Kommentarer
Postat av: D & Co

Men Tess! så skönt att han verkar kunna sova bättre nu då! Får du ge både bröstmjölk och ersättning? Jag blir alldeles varm inombords med tanke på det där första leendet. Så hjärtligt och härligt! Hoppas det fortsätter i rätt riktning! Kram på er!

2010-02-05 @ 15:39:53
Postat av: Miaj

nämen lilla gubben! ler du!? :) vad roligt! :)

Postat av: Hanna

Åh va underbart med första smilet!!!!

2010-02-05 @ 20:35:55
URL: http://gripandegaddar.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Åhh va mysigt! Grattis på den stora dagen förresten =D kram

2010-02-08 @ 07:43:22
URL: http://pernillabolwede.blogg.se/
Postat av: Susanna

Å vad härligt! de där leendena är guld värda! jag njuter varje dag nu av Lukas skratt och de värmer i vinterkylan!! KRAM

2010-02-08 @ 21:44:57
URL: http://zutankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback