TGIF!

Äntligen fredag! Ingen sol ute ännu, men ryktet säger att den är på G. Härligt. Lillen sitter i sin stol och andas tungt. Gårdagens elaka sprutstick gav honom feber, men nu har han somnat. Skönt att ha första vaccinationen avklarad. När barnmorskan stack så skrek han hysteriskt, lilla vännen. Efter andra sticket gnällde han en liten stund. Antar att han ville berätta för mamma att den elaka tanten gjorde honom illa. Men bara en minut senare var han sitt glada soliga jag igen, snackade på som vanligt och skrattade åt mamma. Skönt. Om nu bara febern lämnar, så kan vi snart lägga tremånadersvaccinationen till handlingarna.

Igår var vi också hos farbror doktorn för att reda ut den eventuella mjölkallergin. Tyvärr gav besöket oss inte mycket mer klarhet i det hela, då pricktest inte görs förrän barnet är sex månader gammal. Men vi fick iaf recept på mjölkfri ersättning som vi ska hämta ut idag och prova i ett par veckor. Själv är jag övertygad om att det är komjölken som spökat hela tiden, ända från bara några veckors ålder när det magonda började, fram till nu. Ska bli skönt att kunna hjälpa lillen att må bättre.

Dagen ska användas till lite småplock här i lägenheten. Fick upp gardiner i vardagsrummet igår, och även om allt bara är tillfälligt, i väntan på den stora renoveringen i sommar, så känns det genast mer ombonat. Ikväll kommer Amadeus farmor och farfar på besök för att träffa honom för första gången! Ska bli jättemysigt.

Bjuder på en bild från vår rabatt på baksidan av huset där vårblommorna redan står i full blom. I mina drömmar fortsätter det växa så här fint utan att jag behöver smutsa ner naglarna... Kanske ska man anställa en trädgårdsmästare. Frivillig, någon? ;)


Kommentarer
Postat av: C

Stackars liten! Som jag förstått det så behöver det inte vara allergi mot komjölk utan en överkänslighet i tarmen mot det som på sikt växer bort. Efter 3 månader brukar det då bli bättre o bättre med känsligheten. Hoppas han inte är allergisk!



O har mkt mindre ont i magen nu för tiden så jag ska långsamt försöka introducera mjölk i maten igen och se hur det går. får han ont igen får jag gå tillbaka till helt mjölkfritt igen.



Undvik också lök, stark mat, paprika och tomat. Kan förvärra magen. Att rapa ordentligt efter varje måltid kan också hjälpa. Oliver sväljer jättemycket luft så han rapar hej vilt efter varje mål.



Hoppas iaf det blir bättre för lilla Amadeus!

Postat av: DEC

Håller med C i föregående inlägg - hoppas att A inte är intolerant. Förhoppningsvis går det över, som sagt de första 3 månaderna kan magen och tarmarna vara lite extra känsliga.



Jag bävar själv för spruttagningen, det är C:s tur om två veckor. Jag minns Elise...hemska tanke. Det där skriket gör såå ont i mamma hjärtat.

Men bättre än att insjukna i mässlingen , röda hund eller ngt av de andra som sprutan faktiskt hjälper emot.



Njut av att ha svärföräldrarna hemma, antar att du får två lediga händer då =) Trevlig helg!

2010-04-10 @ 11:21:15
Postat av: mormor

Lilla älsklingen! Själv var jag livrädd för

sprutor som liten. Amadeus är så duktig. Kramisar.

2010-04-11 @ 22:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback