Därför lät jag mig stickas


  • För att slippa gå och vara orolig över att drabbas av det elaka svinet.
  • Om jag som gravid blir sjuk så kan det gå riktigt illa, och den behandling jag då skulle behöva skulle inte vara särskilt bra för Pyret.
  • Den mängd kvicksilver som finns i vaccinet motsvarar enligt min barnmorska det jag skulle få i mig om jag äter en enda insjöfisk, alltså verkar Amalgamskadefondens varning lite överdriven.
  • Även Pyret är nu skyddad mot svinet åtminstone sina första månader utanför magen.

Kommentarer
Postat av: D & E

Bra! N kom hem ikväll och var helt plötsligt lite orolig över mig och lillen. Jag överväger nu att åka till vårdcentralen och ta en kölapp imorgon.

2009-10-29 @ 22:21:17
Postat av: David T

Hmm amalgam vem har det... E de därför man e så snurrig och förvirrad och trött jämt?



Ja kvicksilver vill inte jag ha iaf oavsett dos sen e de ju en annan sort också men de e ju mycket som e farligt här i livet man får väga för och nackdelar helt enkelt.



Även om jag skulle få svininfluensan så är den faktiskt ofarlig dom enda som har avlidit är multisjuka och de dör minst lika många varje år av den vanliga influensan. Har jag för mig jag läste någon stans.



Ja den som lever får väl se eller inte :)

2009-10-30 @ 08:31:32
Postat av: T

Dess: Bra, jag tycker absolut du ska få sprutan så slipper ni tänka på det mer.



DT: Även om skräcken kring svinet är överdriven så är det nog lite att ta i om man säger att influensan är ofarlig. Det finns även gravida som avlidit, så jag är iaf nöjd med val.

Postat av: Johan

Ååå så svårt att bestämma sig...

2009-10-30 @ 12:01:34
Postat av: D

Nu har jag sprutat mig och "lider" av tung arm. Kan nog inte dammsuga idag....=)

2009-10-30 @ 12:35:42
Postat av: T

D: Vad bra att du fått det gjort:) Jag har också haft ont i armen men det börjar släppa nu, så jag har faktiskt precis dammsugit lgh - så skönt att få lite ordning innan helgen. Have a good one!

2009-10-30 @ 13:45:33
URL: http://trace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback