Kollaps

Vet inte vad som hände, vem som drog ur kontakten, eller hur allt plötsligt blev så mörkt. Har visserligen trappat ner min medicin succesivt under det senaste halvåret, men det har ju gått bra. Fram till förra veckan. Praktiken, med all frustration och alla stretande försök, tog slut. Jag andades ut. Hela påsken faktiskt. När det sedan var dags för föreläsningssalen igen, gick det inte att andas in. All kraft var slut. Jag försökte peppa, försökte motivera, försökte försökte försökte. Tills också försöken tog slut. Jag känner igen situationen och hela jag skriker att jag inte vill tillbaks!! Flashbacks från det värsta året i mitt liv slår emot mig och jag tänker "inte igen". Medicinen ligger i skåpet, inger en viss trygghet. Som en flytväst om båten inte håller. Men jag vill inte backa. Vill framåt, vill bort från pillrena, hur gott de än gjort mig. Om jag bara visste hur.

Kommentarer
Postat av: Sis

oh, sis, I hope that you will be better and I will pray for you. I love you. <3

2009-04-20 @ 20:30:17
Postat av: Johan

Therese, Vi skall också be! Men var inte så envis att du vägrar använda din flytväst, man orkar inte trampa vatten hur länge som helst...

2009-04-20 @ 21:12:28
Postat av: David T

Jo jag förstår ditt dilemma jag e väl lite i samma sits. Ibland så blir jag så trött o introvert och långsam och osocial, vill bara sitta i min lilla lägenhet och aldrig gå ut. Allt e blasé o grått o tråkigt och man känner sig orkeslös o deppig och tinnitusen ligger på o så. Men min flytväst har för grälla färger och den är inte lika stabil som båten. Med flytvästen på känns livet speedat och jag kan inte slappna av. Ja vill ha nåt mitt emellan men hur fixar man det. :) suck men jag tror du har det värre än jag.



Jag skall också be för dig..







Postat av: smäm

du är så grym på det du gör och fint att du delar dina känslor och tankar på bloggen! hoppas det känns bättre igen och att du slipper känna dig kraftlös.

2009-04-21 @ 11:33:37
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Malin

Ååå Therese, känner så med dig - men identifiera dig inte med flashbacksen, nu är nu och du kan!



Beundrar ditt mod att berätta, det har du igen alla gånger.



STOR KRAM

2009-04-21 @ 20:44:15
URL: http://rodgrind.blogg.se/
Postat av: (kommentaren blir förmodligen en dubblett:o)

Ååå Therese jag känner så med dig - men identifiera dig inte med flashbacksen, nu är nu och du kan!



Beundrar verkligen ditt mod att berätta, det har du igen alla gånger.



STOR KRAM

2009-04-21 @ 20:50:51
URL: http://rodgrind.blogg.se/
Postat av: ÖPPET HUS

Oroa dig inte vännen min, du ska se att det inte är någon fara. Det kommer bli bra. Jag finns här för dig!

2009-04-22 @ 22:45:31
URL: http://oppethus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback