Familjetavla till dagis



När Amadeus började på dagis fick vi föräldrar två saker i uppgift. Dels att skriva ner några rader om varför lillen fick just namnet Amadeus, dels att göra ett litet kollage med bilder på familjen, som sedan ska sättas upp vid hans krok så han kan springa och titta på den när han längtar efter mams och paps. Som vanligt kan jag inte bara krafsa ihop ett papper med lite fastklistrade bilder. Nej, ska det göras så ska det göras ordentligt. Vilket kanske är anledningen till att platsen vid Amadeus krok på dagis fortfarande gapar tom.

Nu har jag i alla fall lyckats färdigställa halva första uppgiften. Familjetavlan är skapad. Nu ska jag bara printa tavlan och lyckas komma ihåg att ta med den till dagis också. Får skriva det i pannan. Så får vi se om det kanske tar ytterligare två månader att få ihop några rader om namnet Amadeus.

Ps. Eventuella funderingar kring hur Vassnesarna kan tänkas vara besläktade med ankor i sjömanskostym, möss med pipiga röster och hundar med stora skor, hänvisas till familjens minsting. Han har säkert en logisk förklaring ;)

Kommentarer
Postat av: smäm

Riktigt fin. Den var värd att vänta på! Du får dela med dig storyn om namnet här sen också. Blev nyfiken :)

Postat av: Melanie

vilken smart grej att göra. undra om det är samma på vårat kommande dagis:) Vad fint du har gjort!

2011-10-31 @ 14:02:06
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Augustifamiljen

Vilken fin! Och jag håller med dig: ska det göras, ska det göras ordentligt :)



Tack förresten för grattiset, ska verkligen bli jättekul med en till! Förstår att du har tagit en lite bloggpaus, rätt behövligt ibland måste jag säga. Och vi finns ju kvar som du ser :)



Kram!

2011-11-09 @ 21:42:15
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback