Little Bambi deer...

Vi var i Ullared igår, jag, mamsen, Mima och Vickan. Det enda minne jag har sedan ett tidigare besök i väldigt unga år var köer. Långa köer. Vi skrattade lite åt det i bilen. Nåja, det är ju inte varesig lönehelg eller barnbidragstid så det kan väl inte vara så farligt. Vi hämtade en vagn (den sista som fanns!!) och vandrade mot det vi trodde var entrén. Ingen kö, skönt!
Väl inne blev vi stoppade av en vakt. Det visade sig att vi hamnat i utgången...

Och vilken chock vi fick när det visade sig att hela Sverige var där. En säkert två kilometer lång slingrande rad av förväntansfulla shoppinggalningar hade, precis som vi fått den snilleblixten att undvika lönehelgen, och istället åka till Ullared en helt vanlig lördag...

En timmes kö i kylan tillsammans med det faktum att jag bestämt mig för att ta sovmorgon gjorde att lunchen hamnade i kategorin mindre prioriterad. Väl inne i butiken glömde vi snart alla köer och plöjde mellan inredning, julpynt och kläder. Fyndade en hel del skojsigt, och efter ännu en timmes köande och ett par tusen kronor fattigare bar det av hemåt.

Trodde vi. Hemresan visade sig bli en lång och mindre rolig historia...
När vi satt och körde på vägen mot Svenljunga så hoppade plötsligt ett rådjur ut i vägen. Jag såg det i tid och lyckades veja. Men, ett rådjur kommer ju aldrig ensamt. Vet det så väl, men hann inte riktigt tänka så långt. Det sa bara pang och jag minns ingenting. Har ett svagt minne av att jag såg en liten Bambi ligga på gatan bakom bilen. När jag tittade nästa gång var han borta. Mamma sa något om att det låg ett ben där vi krockat med Bambi. Jag skakade och var nog i allmänt chocktillstånd tror jag. Jag vet att jag grät. Inte över bilen eller för att jag hade ont, utan för Bambi och Bambis kompis, som nu blivit helt ensam...

Nåja, vi samlade ihop oss och ringde polisen. Benet som låg bakom bilden visade sig vara vår nummerskylt och efter en stund kom en jägare som lovade att leta upp den stackars Bambi och se till all han inte behövde lida. Jag fortsatte köra hemåt och även om jag hoppade högt vid minsta lilla löv som rörde sig framför bilen, så gick det hela bra. Vi konstaterade att det kunde varit värre. Vi kunde blivit skadade och bilen blivit mosad. Den gick ju iaf att köra. Men stackars lilla Bambi finns inte längre kvar. På grund av mig. I drömmen i natt kom hans kompis och hämnades...

Kommentarer
Postat av: Jemima

att vi trodde att det var ett ben som låg på marken! haha ;)

stackare, att du drömde.. det gjorde inte jag.

det var verkligen jätteroligt att få träffa dig igen! kramis!

Postat av: Jemima

förresten!

är det okej om jag länkar till din blogg från min för att läsa om vad vi var med om igår?

kram igen ;)

2008-10-19 @ 19:27:09
URL: http://miaj.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilket äventyr!

Trots Bambis hädanfärd tycker jag att dagen är ett ljust minne.

Tack Therése!

Kram Mams.

2008-10-19 @ 19:31:43
Postat av: T.

Sure, Mima. Gör det!!

2008-10-19 @ 20:25:12
URL: http://trace.blogg.se/
Postat av: Johanna tillberg

Nu ska jag ge dig reklam men hade inte gjort det om det inte fungerade.



Bara genom att bli medlem är du med om utlottningen av en sprillans ny mobil och besöker du sidor får du presentkort på bland annat kicks. Bli medlem här http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1397

2008-10-19 @ 20:32:49
Postat av: D

Men Tess, det var värst vad du råkar ut för happenings på vägarna. Avundas dig inte för detta! Stackars Babmbi! Det där är min fasa varje gång jag åker hem att nått av "våra rådjur" på åkern ska skutta över just när jag kommer ilandes i full fart. Skönt att det gick bra för er i bilen iallafall...mercan börjar kanske bli van ;) /D

2008-10-20 @ 09:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback