Lilla snigel, akta dig!

Usch vilken pärs det var att cykla till jobbet idag. Inte pga regnet eller blåsten, utan för att det kändes som jag höll på att köra över en hel djurpark med mina obarmhärtiga cykeldäck.
Stackars sniglar som väntat hela den kalla vintern och den soliga våren på att regnet skulle komma. Kanske de passat på att omrenovera lite i sina hus och pyssla om hemmet lite extra för att - nu, när det äntligen blivit klimat för en liten promenad - ta sig ut och visa sig för omvärlden.
 
Så kommer jag glatt cyklandes och, i mitt fulla sjå att zig-zacka mellan alla maskar som idag verkar ha gjort sig extra långa bara för att göra det hela ännu klurigare, missar jag den lilla snigeln och hör så bara ett splash när däcket krossar den lilla stackarns nyrenoverade etta.

Jag kan nästan höra hur släktingar och vänner till den, om inte döda så åtminstone rejält skadade snigeln, ropar efter mig "Mördare!"

Förlåt lilla snigel. Rest in peace.


Kommentarer
Postat av: Louise

Det är verkligen äckligt att cykla över sniglar, det får mig att rysa bara jag tänker på det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback