Presidentbesök och frisyrfunderingar

 
Det är tydligen en historisk dag. Något som jag helt missat. Nåväl, när jag råkat snubbla över nyheten om Obamas Sverigebesök i nåt socialt medieflöde, och lämnat storebror på dagis, så följde jag och Teodor med spänning framför TVn.
 
Nu har lilleman somnat, jag har stängt av TVn, och sitter istället och funderar över eftermiddagens frisörbesök. Ytligt så det räcker, kan tyckas, men som småbarnsmamma måste man tänka igenom såna här viktigheter. Håret måste kunna fixas hyfsat snabbt, inte kräva för täta frisörbesök, men bör ändå skänka lite glamour och skönhet i en ofta ganska så stressig och lite halvrörig tillvaro. Återstår att se hur jag lyckas förmedla dessa krav till frisören, och om hon har förmågan att ännu en gång skapa en tiopoängare.
 
Har för övrigt hamnat i lite av ett ekorrhjul bestående av en ständig mental to-do-lista. En lista som egentligen består av ganska så oväsentliga punkter, men som jag tycker att jag borde "passa på" att fixa nu när jag är hemmamamma på heltid. Ganska så knasigt, när det ju faktiskt är mamma jag i första hand ska vara, och dessutom åt två små knattar. Jobbar för fullt med att försöka korta ner, och om möjligt förvandla listan till icke-existerande. Inte helt lätt, men med små små steg kan jag nog lyckas. Wish me luck! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback