Kanelbullar, tandsprickning och förkylning

 
God fredag. Slutet på en innehållsrik vecka, med tandsprickning (tand nummer två), förkylningar, happenings och inskolningssamtal på dagis, samt fyraårs-whateveritscalled, som resulterat i allt för lite sömn och allmän gnällighet här hemma från både den ena och den andra.
 
 
Men nu är det fredag, och även om Teodors nästäppa under natten eskalerade och övergick till hans första ordentliga förkylning, med både rinnande näsa, hosta och feber, så är i alla fall humöret bättre hos oss alla. Teodor är så tapper och lyser som en liten solstråle nästintill hela tiden, trots både sjukdom, ont i tandköttet och en intensiv utvecklingsperiod. Amadeus, som under den senaste veckan vissa stunder chockat både mig, och säkerligen även sig själv, med att kasta saker omkring sig, smälla i dörrar, och spotta på golvet, verkar även han ha lugnat ner sig. Får väl se hur länge det varar, men oavsett så är väl även han inne i nån slags maktkampsperiod där han själv vill bestämma och hitta på allt möjligt för att få sin vilja igenom. Helt normalt och nödvändigt för att komma framåt i utvecklingen, I know, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte vill ha tillbaka min harmoniska och goa lilla krampojke. Det kommer väl såsmåningom :) 
 
 
Jag själv har haft rejält ont i halsen flera dagar, men det verkar inte bli mer än så, och tur är väl det, för nu är det helg, något som vi firat in ordentligt med kanelbullefrossa här hemma. Även pappan kom hem en sväng mitt på dagen och lyckades tajma in nybakade bullar. Tror nog han kan känna lukten på mils avstånd ;)
 
Nu ska jag ta tag i fredagstacon, sen blir det fredagsmys här hemma. Bon weekend!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback