Att sova eller inte sova

 
 
Tecken på att man sovit för lite:
 
- man springer och letar efter glasögonen som redan sitter på näsan.
 
- man frågar sin son om han sett mammas telefon i samma andetag som man säger åt honom att sluta spela på densamma.
 
- man ber mannen tömma den tvättmaskin som man i själva verkat aldrig satt igång, eller ens fyllt med kläder.
 
- man blandar ihop orden perkulator och permobil. "MIn farfar satt i perkulator..."
 
- man ringer upp någon och glömmer i samma sekund vad det var man skulle säga.
 
Ja, jag måste nog erkänna att jag för tillfället lider av lite trötthetsförvirring. Ändå har jag under största delen av lillens liv blivit bortskämd med fyra eller fem timmars oavbruten sömn. Igår natt sov han från halv elva till klockan sju(!) Det märkliga är att ju mer man sover, desto tröttare verkar man bli. Antar att kroppen fortfarande har lite återhämtning att göra från de första veckorna, då sömnen var desto stökigare och sträckte sig över betydligt färre antal timmar.
 
Nåväl, hoppas att jag snart hittar tillbaks till mig själv. Fram till dess får jag nöja mig med att roa min omgivning med mitt något förvirrade tillstånd :)

Kommentarer
Postat av: smäm

Hihi, kan tänka mig att omgivningen får sig ett gott skratt iaf. Snart har jag en liten också så vi får se om jag börjar bli vimsig här om några månader :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback