Storebror

Måste bara få skryta lite om min Amadeus. Han har vuxit in i storebrorsrollen så snabbt och har tagit förändringen med en ny familjemedlem så bra. Han är hela tiden så mån om att lillebror ska ha det bra, han smyger när Teodor sover, torkar honom när han spyr och vrider igång speldosan när han är ledsen.
 
I förrgår lärde han sig dessutom att cykla på tvåhjuling(!) Mycket tack vare ihärdigt tränande på balanscykeln, men även pga sin envishet och totala oräddhet. Farmor och farfar som är här på besök köpte en fin blå "riktig" cykel till honom, och det tog bara nån timme innan han cyklade själv. *stolt*
 

Han är ocks en liten buskille, som tar fram den speciella busblicken när han har nåt rackartyg på gång. För ett par veckor sedan när han var ute på altanen och lekte med sin vattenpistol, ropade han plötsligt på mig och bad mig komma ut på altanen och ta på mig skorna. "Nej, jag behöver inga skor", tyckte jag. Men Amadeus hävdade att det måste man när man är ute på altanen. När jag ändå inte tog på dem sa han "Amadeus har i alla fall inte sprutat vatten i mammas skor." Det var precis vad han hade gjort...de var dyblöta... :)
 
Sedan lillebror kom till världen har han dock inte velat gå så mycket på dagis, och efter att han protesterat ett par gånger vid lämning, bestämde jag mig för att låta honom själv avgöra om han ville gå eller vara hemma. Hittills har han valt att vara hemma med mamma och lillebror och även om det stundvis är väldigt intensivt, så är det såå mysigt! Vi hänger på öppna förskolan, bokar playdates på lekplatsen och går på promenader. (Med den fart Deus har på cykeln kan det nästan bli powerwalk för min del.)
 
Amadeus är så klok, och fäller så många roliga kommentarer att man borde skriva upp dem i en bok och spara. Detta kommer jag troligtvis aldrig hinna att göra, men jag får spara dem i minnet, och plocka ram dem när jag är gammal och grå :) Mamma älskar dig, min lillastora prins.

Kommentarer
Postat av: Josefine Östergren

Wow, stora killen!! Inte dåligt att kunna cykla helt själv!!!! Och en sån fin storebror :) Förstår att du är stolt Therese!!! Måste ses SNART!!! Kram kram på er!!

2013-06-09 @ 17:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback