En hjälpande hand i bokhyllan


Jag har alltid varit en ordmänniska. Det där med grafisk utformning och bildspråk är sådant som jag haft för vana att dra mig undan, med tanken om att det finns så många andra som gör det bättre. Det var egentligen tack vare bloggen som jag för ett gäng år sedan först kom i kontakt med Photoshop. InDesign, däremot, har jag använt mig extremt lite av. Fram till jag började mitt nya jobb.

Plötsligt är det jag som är bildpersonen. Allt som berör bilder, loggor och grafisk utformning hamnar på mitt bord. Hur det går? Förvånansvärt bra. Jag stakar mig fram med hjälp av duktiga vänner och diverse tutorials på Youtube. Men ibland kör jag fast rejält. Gissa då om jag blev glad över denna lilla dyrgrip som jag hittade på bokrean. Äntligen en kompis att hålla i handen när mallarna kraschar och tryckeriet klagar på saknade bildlänkar. Kanske den kan lära mig allt som utbildningen tyvärr glömde...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback