Hemstickat i granen



Vet inte om det har med åldern att göra, men här är vad jag sitter och klurar med på dagarna nuförtiden. Detta tack vare två lustiga norrmän vid namn
Arne och Carlos och deras deras stickade julkulor. Såna vill jag också ha i granen, tänkte jag, och sprang till garnbutiken med tanken att så svårt kan det väl inte vara.

Nu ska det sägas att jag inte stickat på sisådär tjugo år, och när jag gjorde det så blev det väl på sin höjd en halv halsduk. Så, efter åtskilliga youtube-lektioner, och ett antal omstarter så har jag i alla fall kommit igenom de första varven. Huruvida jag får till en hel julkula återstår att se. Allt som heter mönster blir en bonus. Men, skam den som ger sig. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Melanie

good luck! det lär bli jättefint!

Postat av: D

Men åh!!! Så duktig du e! Verkligen ambitiöst. Själv drömmer jag bara om att kunna sticka/virka men tålamodet lyser fullständigt med sin frånvaro. Det lär bli hur fint som helst!

2011-11-07 @ 21:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback