Fredagsbak



Igår när jag rotade i lite kartonger i källaren hittade jag mina pepparkaksformar, och blev inspirerad till att låta Amadeus testa dessa. Så, jag gjorde lite Brysselkexdeg, som jag delade upp och blandade en del med karamellfärg och en del med kakao. Sen färgade jag lite socker rosa, tog fram syltburken och de små sockerpärlorna och lät lillen härja loss. Sen stod vi där i säkert en timme och gjorde figurer med ögon, och hjärtan med massor av rosa socker på. Väldigt gott, extremt uppskattat, och ett perfekt genrep inför decembers stora pepparkaksbak. *längtar*

Kommentarer
Postat av: Melanie

Vilket fint kollage! Önskar att jag också kunde och förstod mig på hur man gjorde:-)



Och va mysigt att baka! Det gör jag alldeles för sällan numera tyvärr. Ett tag bakade jag jämt! Pepparkaks och lussekattsbak ska det blir här med framöver, längtar:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback