Amadeusdagen



Igår hade Amadeus
som sagt namnsdag. När man har namnsdag ska man få paket. I alla fall i vår familj. Denna gången blev det en tågbana, lite badleksaker och en gosig liten elefant som han vägrade släppa när vi var inne på H&M häromdagen.


När lillen sov sin lunchlur passade jag på att baka kladdkakemuffins som jag toppade med lättvispad grädde, pärlströssel och jordgubbar plockade i vår egen trädgård. Farligt goda.


Som tur var fick vi hjälp att äta upp godsakerna. Fina familjen Söderberg från Uppsala och Husbands kompis Frode (som tyvärr inte fastnade på bilden ;) kom på en eftermiddagsfika.


Deus smaskade i sig en hel muffins själv, självklart anpassad, med havreglass istället för grädde.


Jag, som tycker man ska ta alla tillfällen att fira, ska se till att Amadeusdagen blir en mysig tradition i vår familj framöver. Hur gör ni, firar ni namnsdagar, och i så fall hur?

Kommentarer
Postat av: DEC

Så mysigt du gjort det och fint sällskap till fikat hade ni oxå.

Tycker ni gör rätt i att fira namnsdagen, varje tillfälle att fira är väl ett bra sätt att sätta guldkant på tillvaron. Min mamma, firade alltid oss när vi var små och hade namnsdag. Jag har inte varit lika duktig på att föra traditionen vidare...

2011-07-04 @ 13:54:41
Postat av: kakan

Sv: Härligt att du tycker det! :) Det va en uppskattat present så det tycker jag absolut att du ska ta efter ;)

Postat av: Rani

Vad trevligt med namnsdagskskakas. Du har verkligen fått till det trevligt, ser så gott ut med muffinsen. Tror att det kommer bli en uppskattad tradition att fira med paket även på sommaren december arn som han är.

2011-07-05 @ 07:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback