Jag och fjärrkontrollen




God kväll. Eller kväll kanske man ska säga, för med tanke på det som händer i världen känns den inte särskilt god. Sitter ensam hemma i mysfåtöljen med ett glas Cola och lite tända ljus. Amadeus sover, ikväll sjöng jag "Tryggare kan ingen vara" för honom innan han somnade. Brukar variera godnattvisorna, just idag kändes denna som ett självklart val.

Vidar är nere på stan med en vän som kom på besök från Norge idag. Vi är så klart alla skakade av vad som hänt, och det är inte utan att man funderat över vår planerade Norgetrip på måndag. Känns inte som världens säkraste plats just nu. Å andra sidan kanske det är just det det är. Beredskapen lär vara på topp. Sen vill vi ju träffa vår kära släkt där borta, så självklart åker vi som planerat.

Imorgon ska jag ta tag i det sista av packningen. Men resten av denna kväll ska jag spendera här, i fåtöljen, med en skål popcorn och en film som jag fick med Amelia för ett tag sedan. Verkar sådär skönt lättsam, och känner att den blir ett perfekt sällskap ikväll. Ta hand om er alla fina!

Kommentarer
Postat av: Erika

Är jättemysigt med syskon :) men själv är jag mer än nöjd med två små, blir inga fler nu. Det skulle vara en sladdis senare kanske men det tror jag inte, men man ska ju aldrig säga aldrig ;-)



kram

Postat av: Jouline

Jag måste bara säga att jisses vilken fin fondvägg ni har :) Jag är just nu ute efter en ny fondvägg till mitt vardagsrum men det är ju så svårt att välja då det finns ett hav av bilder, färger och former.

2011-07-27 @ 13:15:42
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback