Lägesrapport



Sitter som oftast nu för tiden framför datorn. Lusläser platsannonser och knackar personliga brev. Efter det tråkiga beskedet förra veckan, är jag alltså nu i full gång med arbetssökandet igen. Ingen idé att gråta över spilld mjölk, bara att ta nya tag och köra hårt. Veckan har varit späckad. Förutom att sitta och stirra på dataskärmen, har jag även varit engagerad i dagisets årliga tomtefest (bilder kommer), agerat sekreterare på möte med arbetsgruppen för dagisets föräldrarepresentanter, och haft fullt upp med planering av alla festligheter och kalas som väntar under jul och nyår.

Det är kort sagt mycket nu.
Att Amadeus på allvar nu börjat demonstrera sin egen vilja innebär en ny fas i föräldraskapet, och balansen mellan att vara för hård och att låta (snart) tvååringen regera är hårfin. Därför går mycket energi just nu åt till att utforska trotsåldersterrängen och ladda med en extra portion tålamod. Att ha en stark vilja är något som jag själv vet ibland kan vara jobbigt, men jag lever också med övertygelsen om att viljestyrka är en bra vän att ha med sig, och att envishet faktiskt är en tillgång för att ta sig fram genom livet. Så, grattis lilla prinsen. Du kommer att gå långt!

Kommentarer
Postat av: Sis

Vilken snygg syrra jag har!

2011-12-08 @ 17:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback