Städa städa varje fredag


Vilken dag. Man skulle kunna säga att det varit storstädning på flera områden. På förmiddagen städade jag huset. Amadeus hjälpte till genom att doppa en svamp i vatten och droppa omkring med i hela huset, spruta rengöringsmedel på sina kläder, och riva ut alla leksaker just när jag plockat ihop dem. Men idag gjorde det ingenting. Han har, efter en gråmulen period, hittat tillbaka till sitt solskenshumör, och det smittar av sig.

Vid lunch kom pappan hem och bytte av mig. Jag skulle nämligen iväg på ett infomöte på Arbetsförmedlingen. Sådär lagom intressant, det mesta av informationen hade jag redan tagit till mig på egen hand. Så medan jag satt där passade jag på att städa bland mina tankar. Försökte ställa in mig så smått på att jag faktiskt kommer få jobb snart, och hur det kommer att bli. Det var ju trots allt fem år sedan jag jobbade heltid sist.

Efter en snabb kaffe var det to-do listan som skulle rensas. Jag åkte till A6, som typ resten av Jönköping, och sicksackade mig fram med visionen att vara hemma innan fem. Det gick sådär. Jag fastnade en bra stund på Åhléns, där jag (äntligen) hittade nya gardiner till vardagsrummet. Lovar att visa så snart de sitter på plats.

Nu är i alla fall middagen bortdukad och lillen i säng. Kvällens planer är att pyssla lite inför morgondagens minikräftskiva, och sedan dyka ner i soffan framför nån bra film.
Ha en riktigt skön kväll alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback