Vägen till drömjobbet - del 1



Det har nu gått tre veckor sedan jag anmälde mig som arbetssökande, och det jag hittills kan konstatera är att söka jobb är ett hästjobb. Det ska researchas, mailas, fyllas i formulär, formuleras personliga brev, och hållas samtliga ögon och öron på megaskaft. Platsannonserna ska helst förekommas, annars står man där som den lilla nålen i höstacken och försöker bli sedd och hörd. Hallåå, välj mig!

Min egen strategi är att söka upp de företag jag faktiskt skulle kunna tänka mig att arbeta på, som verkar spännande, kan utmana och utveckla. Min strävan är att hitta ett sådant företag per dag, och sedan skicka ansökan eller kontakta vederbörande via telefon.

Idag fick jag mitt första napp, ett familjeföretag som funnits i sin bransch i många år och som söker ytterligare en person till sitt team. Huruvida jag är rätt person för jobbet, ska vi försöka bena ut imorgon förmiddag, då jag ska träffa chefen och få veta lite mer om företaget. Spännande, men lite nervigt. Länge sedan jag var på arbetsintervju sist, så keep your fingers crossed.

Kommentarer
Postat av: mamma

spännande.

2011-08-30 @ 19:50:08
Postat av: Marion Thorneus

Vad roligt, lycka till!

Postat av: Smäm

Lycka till!!!!!

2011-08-30 @ 22:16:06
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Helena

Spännande! Lycka till!

2011-08-30 @ 23:12:43
URL: http://aragornsfru.blogg.se/
Postat av: Emma Johansson

Åh vad spännande Therese! Lycka till! Måste få veta hur det går och vad det är för spännande företag :) Vore kul med en fika snart igen! Kram MKV Emma :)

2011-09-01 @ 09:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback