Därför röstar jag BLÅTT



1. Jag tror att människor i Sverige är fullt kompetenta att själva ta ansvar för sitt liv, utan pekpinnar och detaljstyrning från de "bättre vetande" politikerna, och att individens valfrihet är absolut nödvändig i ett demokratiskt samhälle. 

2. Jag tror att människor mår bra av att arbeta. Inte för samhällets skull, utan för sin egen. En arbetslös behöver inte i första hand en byråkratisk bidragskarusell, utan en meningsfull plats att tillbringa sin vardag på. Ett arbete innebär förutom pengar på kontot även bekräftelse, gemenskap och en känsla av att vara behövd.

3. Jag tror på ett Sverige som tar hand om sjuka, inte genom att placera in dem i långa tunga vårdköer, utan genom att hjälpa dem att i tid och med medkänsla få den rehabilitering och den vård de behöver.

Individuell frihet står inte i motsats till solidaritet och rättvisa.
Rösta blått, du också!

Kommentarer
Postat av: David T

En del väljer att inte rösta alls http://helapingsten.wordpress.com/2010/09/14/darfor-tanker-vi-som-jesu-larjungar-inte-rosta/

2010-09-19 @ 06:48:59
Postat av: C - mamma till Oliver

Haha, jasså! Du är blå du ;-P Ja alla är olika och tycker olika.



Tack för koden! :) Kanske man ska lägga en beställning nu då? :) Ska du?? Den va ju sjukt snygg!!



Kram!

2010-09-19 @ 20:34:05
URL: http://cblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback