Sol, goda vänner och en kisse på vift

Söndag morgon. Amadeus sover sitt morgonpass och jag sitter och knaprar på några salta pinnar från gårdagen då vi hade besök av Rani och Olov, aka the Bride and Groom to be. Dagen bjöd på grillmat, lite trädgårdsfix, bara ben i gräset, och många timmars sol.

Den värmen man tidigare bara hört talas om överumplade oss totalt. Mina sommarkläder låg fortfarande nerpackade i flyttkartonger, men nu är de på plats, så vi är redo för mer sol och sommar. Tyvärr verkar det inte bli mycket av den varan idag. Moln på himlen och en kylig vind tyder på det som meteorologerna förutspått: regn. Nåja, då kanske vi kan få gjort de ärenden vi sköt på igår. Och kanske Mischa behagar komma hem till sin oroliga Matte. Hon har varit ute hela natten igen, och jag vet inte om jag någonsin kommer vänja mig vid detta. Var ute en sväng nu på morgonen och ropade på henne, men inga spår än så länge. Däremot var det nyss en liten fågel på besök i vårt vardagsrum! Jag hanterar som bekant inte sådana situationer särskilt bra, så jag väckte Vidar och han hjälpte den lilla stackaren ut igen.

Nu ska jag sätta mig ute på altanen och ta vara på de solstrålar som lyckas tränga sig igenom molnmassan. Det gäller att passa på. Bjuder på några bilder från gårdagen.



Kommentarer
Postat av: Rani

Åhh, det var så mysigt att gosa med Deus, uppskattade även hans blöta pussar :)

2010-05-23 @ 14:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback