Full fart framåt!

Solig söndag. Lillen har precis somnat och jag tänkte sätta mig på altanen med en kopp te. Först måste jag bara stanna till en stund vid det faktum att lill-Deus redan är fyra månader gammal. Helt galet vad fort tiden går. Och vad mycket som hänt sedan den lilla skatten kom till oss. Inte minst den senaste veckan har det hänt massor i hans utveckling.



Han vill inte sitta still lika länge som tidigare, utan propsar på att hela tiden ligga på mage. Detta genom att envist böja sig framåt tills han helt enkelt ligger med nosen i golvet:) Vändningsförsöken från rygg till mage har blivit vardagsmat och även om han inte lyckats helt på plan mark ännu (armen kommer liksom i vägen) så är han på god väg. Äta kan han bara göra om vi sitter i ett lugnt rum och absolut inte om mamma pratar. Då måste han släppa bröstet, titta upp och berätta att han minsann också vill vara med i samtalet. Greppa leksaker är något som han också lärt sig de senaste dagarna. Så fort lilla handen kommer i kontakt med något så börjar han "krafsa" genom att sluta och öppna handen. De stunder då han tar igen sig efter lek så sitter han mest och studerar det som händer runtomkring.



Man börjar inse att det inte dröjer länge innan man får jaga runt på honom när han är ute på sina upptäcksfärder. Mamman satsar på att supa in varje liten minut och njuta av varje stund, spara alla minnen i en speciell mental mapp och se fram emot många härliga dagar, månader och år med min lilla son. ♥

Kommentarer
Postat av: D

Det är ju så härligt när man får se de nya framstegen i utvecklingen! Greppa saker är ju roligt! Carl håller också på med det där för fullt! Jag bara längtar tills han kan sitta själv på golvet nu!

2010-05-04 @ 09:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback