Diplomutdelning och matförgiftning

Igår fick Amadeus sitt allra första diplom. Det var sista gången på babysimmet och det firades med diplomutdelning och fika. Efter detta gick jag och Amadeus tillsammans med två av Deus tjejkompisar och deras mammor och satte oss i solen. Mammorna åt sallad medan de små låg i vagnarna och sov. Salladen var god, men tyvärr blev jag sjuk av den. När jag kom hem låg jag däckad av illamående flera timmar innan salladen kom upp... Antar att det var kycklingen som var dålig.

Idag mår jag bättre och på dagens schema står lite småärenden och fixande här hemma. Ska bland annat byta till sittdel på vagnen permanent, för nu vill inte Amadeus ligga ner i vagnen längre. Sen ska lillprinsen få prova gröt för första gången. Femmånaderskontrollen visade att han inte riktigt gått upp i vikt som han ska, så nu är det dags att börja med lite smakportioner. Ska bli spännande att se hur han reagerar. Återkommer med bilder :)


Kommentarer
Postat av: DEC

Beklagar magsjukan - roligare kan man må.

A ser ju inte underviktig ut, frågan är om hans vikt kommer öka nu när han rullar och blir mer och mer mobil? Hoppas han gillar smakisarna dock. Nu börja det kladdiga slabbiga matandet - enjoy! =)

2010-06-04 @ 21:44:47
Postat av: T

Nej han är definitivt inte underviktig, så det är ingen panik. Men han har hoppat ner ett par kurvor, och det var ju ett bra tecken på att det är dags för lite extratillskott, och det är ju jättekul att se hur han reagerar på sina smakisar:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback