Smak på livet

Amadeus har ju som bekant passerat fem månader och aldrig tidigare har hans utveckling gått i sådan fart som nu. Varje dag händer det nya saker och ibland känner jag knappt igen honom, hans sätt att prata låta, röra sig och hans beteende i allmänhet.



Fötterna är just nu den stora favoriten. På skötbordet ligger han nästan alltid med fossingarna i vädret. I stort sätt varje dag hittar han på något nytt ljud, och den senaste veckan har han börjat skratta alltmer bubblande. Han vill inte längre sitta still i knät mer än ett par sekunder, sen ska han framåt på jakt efter en fjärrkontroll eller något annat spännande han fått syn på. Vänder sig gör han numera nästan direkt om man lägger honom på rygg, men han har ännu inte kommit undefund med hur man kommer från mage tillbaks till ryggläge. Våra fantastiska mat- och sovrutiner som sedan knappt två månader tillbaks fungerat hur bra som helst har nu rykt all världens väg. Jag har insett att det nog är dags att omvärdera och kanske omarbeta dessa, så för tillfället styr lillprinsen tiderna helt själv.

Idag har Deus också för första gången smakat gröt. Och oj, vilken hit det var. Har fått rådet att börja med bara en liten sked full, men han ville så gärna ha mer, så vi fuskade lite.



Känns helt otroligt att min lilla kille redan är så stor att det är dags för "skedmat", egen barnstol och sittdel på vagnen. Jag har börjat inse att det inte dröjer länge innan han faktiskt själv kan ta sig fram, och således också bort från mamma. En lite märklig känsla, hittills har han ju mest varit nära hela tiden och det har nästan känts som att vi sitter ihop. Men allt är ju en del av växa upp och jag är så lycklig att min lilla prins växer och utvecklas och att jag själv får följa det hela på första parkett.

Aldrig har väl orden från Predikaren i Bibeln "Allt har sin tid" passat så bra som nu. Att ligga i mammas famn och sova har sin tid, att upptäcka omvärlden har sin tid och att ta sig fram på egna ben har sin tid. Allt är verkligen skönt i sin egen tid. Själv gör jag allt för att ta vara på dagen och njuta fullt ut av varje minut med min stora lilla prins. ♥

Kommentarer
Postat av: Miaj

stora killen! ♥

Postat av: Peder Teglund

Härligt med aptit inte bara på gröt utan också på själva livet. Att vara som ett barn, som Jesus sa har så många innebörder och tillämpningar på oss vuxna .Att leva fullt ut, här och nu, det vill jag träna mig på. Wish you all good! Mor

2010-06-05 @ 23:25:47
URL: http://www.bkc.nu/blog
Postat av: Frida

Hjälp va fort det går. Tänk att han är så "stor" redan. Va kul att han gilla gröten.

2010-06-06 @ 15:30:27
URL: http://frippan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback