Cirkusen fortsätter...

Sitter instängd i köket och hör hur Mischa springer omkring nere i källaren. Hon kom in med en fågel i munnen för en stund sen, jag sprang in på toaletten och stängde dörren. Synd bara att hon inte dödat fågeln INNAN hon kom in...

Jag är som bekant inte särskilt bra på att hantera små djur som ofrivilligt släpas in i mitt hus och där jag står inne på toa hör jag bara hur fågeln lyckas ta sig loss och flaxa iväg. Så nu har vi en flaxande fågel i källaren som jagas av en katt som jag nästan ångrar att jag "omvände" till utekatt.

Hur som helst, jag lyckades ta mig in i köket och ringa räddaren i nöden aka Husband. Han lovade komma hem från jobbet och ta hand om det hela, för jag är bara skakis. Kommer definitvt aldrig att vänja mig vid det här. Kan man tvinga katter att bli veganer? Eller kan inte någon uppfinna en kattlucka med inbyggd röntgen som tvingar kissarna att lämna bytet utanför dörren? En sak är säker, jag kommer stå först i kön den dagen en sådan finns till försäljning...

Fram till dess kan jag bara tacka Gud för min räddare, och att han har ett jobb som han vid kriser av detta slag kan smita ifrån...


Update: Två luftgevärskott senare var detta trauma (och lilla fågeln) historia. R.I.P. lilla pippi :(

Kommentarer
Postat av: D

Jag dööör så roligt det är att läsa dina historier. Du har så många att du snart kan skriva en bok. "Therese bravader med bilen, vilt på vägen & vilda djur i källaren". Vilken underhållning! I´m laughing my head off! Du är guld Tess! TACK för att du delar med dig!

2010-07-09 @ 23:31:54
Postat av: T

Haha, kul att man kan glädja nån :) Ja, jag får fundera på den där boken. Om Mischa fortsätter så här ska det inte dröja länge innan jag har tillräckligt med underlag ;)

Postat av: Hanna

Haha,kul men jobbigt!!!!Stackars lilla bird!

2010-07-11 @ 01:18:19
URL: http://gripandegaddar.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Usch jag hatar när katterna fångar djur!! Sessan fångade en fågel och lämnade den levande i hallen en gång, jag åkte in med den till djurakuten så de fick avliva den haha...



Mormor bor 130 mil bort så det är därför de inte träffats.



Kram!

2010-07-11 @ 09:37:04
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Diana - Nybliven mamma ♥

Fin blogg du har! :) Hit kommer jag igen!

2010-07-11 @ 13:09:12
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback