Tröttast

Mamman är trött. Slutkörd, både fysiskt och psykiskt. Visste att det skulle bli en tung första tid, men jag hade nog inte trott jag skulle känna mig så här nere. Vet att det är normalt, men på något sätt bara längtar jag efter att komma över ytan. Jag går och längtar efter rutiner, även om jag vet att det kommer dröja. Just när man tror man fått en hum om hur prinsen fungerar ändrar han sig totalt och man står där, rådvill, igen. Jag oroar mig allt för mycket, sover allt för lite och gråter hela tiden. Tror bara det är kärleken till min lilla son som gör att jag tar mig genom dagarna. Är  egentligen inte mycket för att beklaga mig så här offentligt, men bloggen har kommit att bli som en spegel för mig, och utan att se mig själv är det svårt att få distans till situationen. Därav detta inlägg.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Åh trötta mamman, det hjälper väl inte att säga att det är helt normalt. Men, det blir bättre! Imorgon är Theo 2 månader och fortfarande finns inte rutiner, även om det går åt rätt håll. Nu äter han var tredje timme på dagarna och de senaste nätterna har han sovit hela 6-7 timmar i sträck. Jag tror det bästa är att inte ha för stora krav. Passa på att sov när lillen sover även på dagen. Och det är okej att gråta - även om det ibland inte är för någonting. Så var det iallafall för mig - jag grät av trötthet, av lycka och av ingenting. Ta nu hand om dig & det lilla knytet. Kram!

Postat av: Syster

Du är så duktig Therése och vi ber för dig!

JAG ÄLSKAR DIG!

2010-01-12 @ 21:40:27
URL: http://miaj.blogg.se/
Postat av: Mamma

Älskade dotter! Förstår hur du känner det. Jag lovar dig att det blir bättre. Tag bara ett ögonblick i sänder. Det räcker. Du är den absolut bästa mamman till prins Amadeus. Bara genom att vara den du är.Sån som Gud har gjort dig.

Älskar dig massor. Mamma.

2010-01-12 @ 21:59:23
Postat av: Hanna G

Åh jag känner så med dig! Vet hur det känns. Det man längtat efter så mycket, den mysiga tiden ibörjan. Men man inser sedan att det inte är så lätt, jag grät och kände mig nere. Man får lixom dåligt samvete oxå. En kompis sa till mig att "låt det ta tre mån" att man inte skulle pressa sig utan att låta tiden ha sin gång, rutinerna kommer. Det är verkligen sant att det ger med sig med tiden. En annan sak jag kände vara att "-älskar jag inte henne"??..jag kände lixom att jag måste ha en massa översvammande kännslor. Det hade jag ju, hon va det bästa som hänt, man ville gosa hela tiden, men just att man ville "känna" kärleken. Men kärleken växer ju fram när man lär känna den lilla personen.

Jag lovar dig att det kommer ge med sig om ett tag. Sedan när man kommer "över ytan" så kan man bara njuta och livet som barnvagns-fika-morsa startar:)!

Många kramar till dig!

2010-01-12 @ 22:21:25
URL: http://gripandegaddar.blogspot.com/
Postat av: Broesans svärmor

Grattis till gossen. Om nåra år är du flerbarnsmamma och märker att kraften bara växer och växer. Det tar lite tid bara att växa in i ett nytt jobb.

2010-01-16 @ 15:25:39
Postat av: ovan

Stavade fel ovan. Det ska ju förstås vara din brors svärmor vid havsbandet som önskar dig lycka till!!

2010-01-16 @ 15:27:49
Postat av: T

Tack. Jag tar till mig av era ord och känner mig genast lite bättre till mods.

2010-01-25 @ 19:35:02
URL: http://trace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback