Big girl

Idag blir jag stor flicka. Vuxen. Trettio. Tänk vad man under åren funderat och undrat hur livet kommer se ut den dagen man fyller 30. Är jag gift? Vad jobbar jag med? Hur många barn har jag? Är jag nöjd med livet? Var bor jag? Hur kommer det att kännas? Har jag uppfyllt allt det där jag velat innan 30?

Nu när dagen är här så funderar jag faktiskt inte så mycket över allt det där. Dagen känns som vilken dag som helst, och åldern som en siffra likt alla andra. Men visst är jag nöjd. Lycklig. Glad över att jag är där jag är och att jag kommit dit jag kommit. Jag har en fantastisk make som jag älskar så mycket, en underbar son som ger mig så mycket glädje, massa goa vänner, en utbildning som känns mitt i prick, och om en dryg månad flyttar vi in i vår första villa. Jag har hunnit se stora delar av världen, samlat på mig många erfarenheter, upplevt både berg och dalar och utvecklats till en person som jag oftast är ganska nöjd med. Livet är härligt. Varje dag en erfarenhet. Varje andetag en gåva. Jag tackar för det som varit och ser fram emot en spännande fortsättning. Firandet av de stora 30 skjuter vi på tills vi flyttat in i huset och saker lugnat sig lite grann. För fira ska man. Allt vad man kan och så mycket det går :)

Kommentarer
Postat av: Susanna

GRATTIS Thess! tänkt på dig idag! hoppas du fått en fin dag och att du blir ordentligt firad både nu och sen. kramar från mig och Lukas!

Postat av: AF

Ha den äran på födelsedagen, Therese!

2010-02-08 @ 21:54:29
Postat av: D

GRATTIS vännen! Du gör så rätt så i att vara tacksam och nöjd, det är härligt när man kan se på alla livets gobitar och vara tacksam för det och samtidigt blicka framåt utan ångest över antal år man uppnått. You go girl! Kram Dèsirée

2010-02-08 @ 22:32:48
Postat av: Louise

Grattis!! The big 30. En härlig ålder, passa på å njut i år.

Kram

2010-02-09 @ 08:55:13
URL: http://liloo.blogg.se/
Postat av: Hanna Gadd

Grattis i mängder!!! Underbart!! Då behöver jag inte oroa mig alltså:-)?!!!

2010-02-09 @ 14:42:54
Postat av: David T

Ja det är ju alltid lätt att kolla bakåt och vara missnöjd och sen när man blickar framåt kan de ibland kännas tungt, men tacksamhet och ett förnöjt sinnelag botar ångesten.

2010-02-09 @ 15:46:48
Postat av: Miaj

grattis tess! hoppas du fick en superdag!

2010-02-09 @ 15:48:16
URL: http://miaj.blogg.se/
Postat av: T

Tack allihop!

2010-02-11 @ 09:17:07
URL: http://trace.blogg.se/
Postat av: smäm

stort grattis!!!

2010-02-11 @ 12:11:43
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Malin

sv T: det är ju utomordentligt att åka med en riktigt liten liten, bara amma och köra på :o)

aha, smart att beställa från F21, har inte tänkt på att de skeppar hit, storlekarna är en djungel verkligen, massor av size´s och tex XS och S kan vara toksmå i vissa butiker och i andra är de som i Sverige - det gäller nog att ha varit runt och provat på plats först innan man beställer över nätet.

Blir det CA trakten igen eller?



Passar också på att HURRA till födelsedan´ (bättre sent...) Trettio, du är mitt i livet och har allt på plats, det är bara att gratulera! :oD

2010-02-11 @ 12:31:55
URL: http://rodgrind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback