Månen vandrar sin tysta ban

Travelt. Det har varit temat den här veckan. När jag inte har suttit med uppsatsen så har tiden gått åt till att köpa julklappar, julstäda, packa och gå på julavslutningar. Trevliga sysselsättningar, men helst inte alla på samma gång. Nu är vi i alla fall på plats i Norge (slapp fastna på flygplatsen) och planerar att ha en skön avkopplande jul. Jag blir visserligen tvungen att spendera några dagar tillsammans med datorn, men under själva juldagarna ska jag ta ledigt. Uppsatsen börjar ta ordentlig form men det är en hel del kvar och finns alltså minst sagt saker att göra. Jag försöker ha siktet inställt på den sista januari då den slutgiltiga versionen ska vara inlämnad och klar för betygssättning. Då ska det firas.



Men det är mycket som ska njutas innan dess också. Vi har en mysig jul att se fram emot, Amadeus första. Har tagit med videokameran för att dokumentera, också tomteluvan såklart :) Sen när vi kommer hem så är det nästan dags för nyår tillika Amadeus ettårsdag, vilket så klart ska firas ordentligt. Det är så märkligt för ju närmare nyår vi kommer, desto mer verkligt ter sig återupplevandet av allt som skedde förra året vid den här tiden. Jag kan nästan känna lukten av en liten liten färsk Amadeus, känna värmen från hans lilla kropp liggandes på mitt bröst och minnas alla känslor som sprutade den där första tiden. Det var så fantastiskt och så omtumlande på samma gång. Och nu ska han snart bli ett helt år, lilla prinsen. Fantastiskt.



Ska återkomma med en liten uppdatering på hans utveckling, det var länge sen sist. Inte minst är det roligt för mig själv att kunna gå tillbaks och läsa. Men nu ska jag krypa till kojs. Drog precis ner rullgardinen här och kunde inte låta bli att öppna fönstret och andas in lite havsluft. Det är kolmörkt utanför, det enda ljus som finns är det som månen reflekterar i havet. Snön ligger vit på marken och det är stjärnklart. Fridfullt. Önskar jag kunde fånga det hela på bild, men det är för mörkt för det. Ni får helt enkelt ta mitt ord.

Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran, snön lyser vit på taken. Endast tomten är vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback