What do I do with all this love

Ibland känner jag mig handfallen, övermanövrerad och besegrad. All den kärlek jag känner till dig, min fina son, får mig att tappa fästet i tillvaron. Dina mjuka små händer som rör vid mitt ansikte, dina ögon med oidentifierbar färg, din runda lilla haka med gropen mitt i, dina tjocka små lår inbäddade i hudveck, och munnen som varje dag formar nya ljud. Allt med dig äter upp mig. Jag tappar alla yrkesambitioner, mina materiella krav blir mindre, mitt sätt att se på världen ändras totalt. Just nu finns bara du.


Undrar om jag någonsin kommer tillbaks till den jag var. Om A blir A och B blir B igen. Jag skulle göra allt för dig. Allt. Utan begränsning och utan villkor. Du är hela världen, i min famn. Försöker bena ut, strukturera och sortera. Få ordning på tillvaron, bli mig själv igen. Men den "jag själv" finns inte kvar. Jag har förändrats, utvecklats och berikats. Den kärlek som överumplat gör mig vimmelkantig, tunnelseende och enkelspårig. Så jag släpper, väljer att ge upp, att tillåta mig försvinna in i euforin som är du. Min Amadeus, mitt hjärta, mitt allt!


Kommentarer
Postat av: Jemima

vad fint!♥

Postat av: Rani

Gahh, sitter här och grinar. Så oerhört vackert Tess, jag blir alldeles varm i hela kroppen!

2010-08-14 @ 19:27:43
Postat av: mormor

Ja, Therese. Att få barn är som att få en bit av himlen anförtrodd. En helt unik liten människa

2010-08-14 @ 21:23:09
Postat av: Anonym

Ja, Therese. Att få barn är som att få en bit av himlen anförtrodd. En helt unik liten människa, så fulländad och samtidigt så formbar. Tack för att vi fick njuta av din himlagåva några dagar. Det gav så mycket för oss. Vi älskar er!!!

2010-08-14 @ 21:27:25
Postat av: Malin C

...sitter här och tänker att ja borde skriva något för det där var helt fantastiskt vackert...vilka fina kärleksfulla ord och vilken underbar bild till!

2010-08-15 @ 19:14:18
Postat av: Hanna

Wow! Så vackert beskrivet!

2010-08-16 @ 16:34:33
URL: http://gripandegaddar.blogspot.com/
Postat av: T

Tack för era fina kommentarer! Blir alldeles varm i hjärtat. Det jag skrev kom liksom bara inifrån. Med en inspirationskälla som Amadeus bara flödar orden fram:) Kram på er!

2010-08-17 @ 14:44:25
URL: http://trace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback