My second home

Jag har aldrig varit någon frekvent sjukvårdsbesökare. Förrän nu. Under senaste veckan har jag besökt det här stället inte mindre än tre gånger. En gång pga illamående och yrsel, en andra gång för information från sjukgymnast, och en tredje gång igår, för glukosbelastning - en ganska otrevlig historia som jag inte går närmare in på, men som tydligen är standard att genomgå runt vecka 28 i graviditeten.

Höjdpunkten vid varje besök är utan tvekan när jag får lyssna på Pyrets hjärta. Det känns så lugnande att höra att h*n lever och mår bra där inne. Det är en liten vilde jag har i magen, sparkar och boxar så vattnet skvalpar i högtalarna:) Idag inleder vi den 30e veckan; jag, Pyret och Husband, genom att hälsa på mormor och morfar 2B i Borås.

Kommentarer
Postat av: David T

Oj ... lycka till sis...

Postat av: Anonym

va?! måste ni göra glukostest som STANDARD?! det ska räcka med att kolla äggvita och glukos i urinen och bara behöva göra ett belastningstest om man misstänker något... jag slutar aldrig förundras över hur olika rutiner kring gravida kan vara över landet. iofs inget fel att bli lite extra undersökt, men om det inte var trevligt så känns det lite onödigt. eller?



har du yrsel på grund av blodtrycket eller på grund av lågt järvärde eller för att pyret trycker på uppåt lungorna?



tänk vecka 30!! då börjar nedräkningen på allvar! å så härligt! allt gott till dig, husband och det lilla hjärtat!

2009-10-11 @ 21:16:09
Postat av: susanna

så försvann mitt namn igen :) kommentaren ovan var från mig... KRAM igen!

2009-10-11 @ 21:17:27
URL: http://zutankar.blogspot.com/
Postat av: Nathalie

Vi får se om jag försvinner helt och hållet eller bara flyttar till hemlig ort velig som jag är, I let you know hur som helst;)Och när det kommer till det här med kommentarer så är jag minst lika dålig som de jag anklagar, så egentligen borde jag bara svälja det.

2009-10-12 @ 16:33:07
URL: http://oppethus.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tryckte på skicka alldeles för tidigt! Saknar dig som tusan Therese och kräver att få se dig och bullen snart! Jag hör av mig ikväll raring, lovar!!!!

2009-10-12 @ 16:35:12
URL: http://oppethus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback