Att vaccineras eller inte

Någon mer än jag som är trött på all mediepropaganda kring svininfluensan? Själv har jag valt att medvetet undvika alla tidningsartiklar, tv-program och debattinslag. Men nu är jag tvungen att ta ställning. Under nästa vecka har jag möjligheten att, som en del av riskgruppen, få vaccin mot svinet. Men jag vet inte hur jag ska göra. Hade jag inte varit gravid så hade jag nog skippat sprutan(-orna), men med tanke på mitt tillstånd så tar jag nog hellre ev biverkningar än att åka på smittan själv.

Någon som har tagit vaccinet, själv är gravid, eller har något råd att komma med?

Kommentarer
Postat av: D & E

Ja, jag vet, känner nog lika som du. Jag har inte tagit ställning heller. Det enda som egentligen hindrar mig just nu tror jag, är det faktum att det är "jobbigt" (?) att ta sig till vårdcentralen och ta en kölapp i väntan på ett stick...jag får nog tänka över detta.

2009-10-25 @ 09:35:11
Postat av: Smäm

Förstår att du överväger. Svårt det där.

Postat av: Sis

min fröken har tagit vaccin, men hon har inte känt av någonting mer än att hon hade lite ont i armen.

jag tror att jag ska ta sprutan.

2009-10-25 @ 13:41:18
Postat av: J O H A N N A [f a v o u r i t e c h i l d]

alla säger olika saker om svininfluensan.-1- Att sprutan är bra och den skyddar en mot sjukdommen. -2- att sprutan kan orsakra förlamning mm. Sjukt.

2009-10-25 @ 14:13:38
URL: http://favouritechild.blogg.se/
Postat av: David T

Tja jag vet inte... amalgamskadefonden varnar för sprutan iaf eftersom den innehåller lite kvicksilver och det är osäkert hur det påverkar fostret.

http://www.amalgamskadefonden.se/default.asp?id_Page=188

2009-10-25 @ 17:09:20
URL: http://justanotherday.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hej!

Jag heter Josefin & brukar kika in på din blogg ibland. Jag är själv gravid och har beräknad förlossning om en vecka. Angående vaccination har jag velat fram och tillbaka, men beslutat mig för att inte ta den. Frågan är hur vaccinet påverkar fostret - positivt eller negativt - och det vet man väl inte riktigt. Svårt! Lycka till med beslutet!

2009-10-25 @ 22:20:46
URL: http://fruthure.blogg.se/
Postat av: Lydia

Tess, klart du ska ta den! jag gjorde det i förrgår, funkade jättebra. Alla mina läkarkompisar rekommenderar att ta den. Det är ju baserat på mängder av tidigare forskning om vaccin. Så var nu en lydig flicka och pallra dig iväg till en mottagning =) Kram Lydia

2009-10-29 @ 12:07:16
Postat av: T

Tack alla för era synpunkter. Och, ja, jag har bestämt mig för att ta sprutan. Min barnmorska övertygade mig, så ikväll ska jag pallra mig till vårdcentralen för att bli stucken ;)

2009-10-29 @ 12:22:50
URL: http://trace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback