Vintersmaker

Jag har en förmåga att alltid komma hem från matbutiken med någon nyhet jag hittat i hyllan. Sötsugen som jag är nästan konstant nu för tiden så har de senaste tillskotten i denna kategori blivit Marabous chokladkaka Vinter, samt en pepparkaksvariant av klassikern Ballerinakex. Nedan följer mitt utlåtande.


Marabou Vinter: Den starkt framträdande kryddsmaken ger onekligen en tydlig vinter-, och julindikation. Och om kryddningen återfunnits i tekoppen så hade den troligtvis varit svårslagen. Men nerblandad i en chokladkaka så tränger den bort allt för mycket av den underbart goda klassiska smaken av Marabou choklad, vilken ju är anledningen till att man köper produkten. Som att sitta ensam på julafton i ett hus överpyntat med julsaker...
Betyg: 2 av 5



Ballerina pepparkaka: Även här är pepparkakssmaken för påträngande och lämnar känslan av att Ballerinakexet egentligen ville bli lämnat ifred. Alltså ännu en flopp i Ballerinafamiljen. Pepparkakor ska vara pepparkakor och Ballerina ska vara Ballerina. Betyg: 2 av 5


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack! ja, det är underbart att vara gift:-)!

Grattis till lilla bäbisen som ligger i magen din!! Spännande! Härlig tid!



Jag håller med ang marabou winter...jag ger den 0 av 5, höll på att spy.-)!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback