Däggdjur

Har just erfarit att Mischa är ett däggdjur, och inte min lilla bebis som jag så länge trott. Fina lilla innekatten hade tagit sig en tur på balkongen och när jag släppte in henne såg jag bara hastigt att hon hade något i munnen. Inte för att detta är något ovanligt, både flugor, spindlar och getingar brukar vara roliga byten att leka med. Men den här gången var det något större.

Hon sprang ut i hallen och kvar står jag i vardagsrummet och sneglar försiktigt via spegeln för att se vad det är hon plockat in. När jag bekräftat det jag befarade - en död fågel ligger i min hall!! så ringde jag till Vidar - det var det enda jag kunde komma på att göra. Han lovade ta hand om det när han kom hem. För att slippa se eländet slängde jag en bunke över stackars lilla pipen i väntan på dennes begravning. Ryser av bara tanken att han ligger där under och är död. Mischa fattade ingenting av mina skällsord, stolt som hon var över sin erövring...


Kommentarer
Postat av: smäm

haha, usch! men stor fångst ju. förstår att hon blev stålt!

Postat av: Jemima

nämen oj!

lilla Mischa då!

2009-05-28 @ 17:12:40
URL: http://miaj.blogg.se/
Postat av: D

Ha ha ha!!!!

2009-05-28 @ 17:35:22
Postat av: mams

känner igen situationen. Majsan var inte bättre hon. Fåglar o möss uppvisades för hennes ungar. Men ändå....katter är bra gosiga.

2009-05-28 @ 18:47:34
Postat av: Louise

Huvaligen, usch usch

2009-05-29 @ 08:44:13
URL: http://liloo.blogg.se/
Postat av: Mim

Modigt! Jag vet inte om jag vågat närma mig fågeln så pass...

2009-05-29 @ 14:19:33
Postat av: Gabrielle Asklund

Olusten till döda djur på ditt hallgolv sitter i märker jag! Du kommer väl ihåg hur det var med den döda musen när du bodde i Vaksala? Stackars Tess!

2009-06-09 @ 14:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback