Bar-djungel

Efter att fem dagar i veckan fyra veckor i rad ha stoppat i mig en "nutrilett/allevo/naturdiet bar" till lunch, så tänkte jag här och nu dela med mig av mina smakupplevelser. Ska börja med att förtydliga att en "bar" är en måltidsersättning med lågt kalorinnehåll men med alla nödvändiga vitaminer och mineraler. Varför det heter bar har jag ingen aning om. Här på jobbet tror de att jag äter en chokladkaka till lunch varje dag. Om de bara visste...

Nåväl, tillbaks till min lilla smakutvärdering av de bars jag hittills provat på:

 
Nutrilett Red fruits and Yoghurt - en helt ok smak, men de röda frukternas övertag kan tidvis bli för mycket. Gott för dig som gillar röda frukter som jordgubb, tranbär och hallon. I torkad variant, that is... Betyg: 3 av 5



Allevo Blåbär - en av mina favoriter. Krispig och mättande och med lagom mycket smak av blåbär. Kan avnjutas utan att samtidigt sitta och sukta efter kollegornas hämtmat. Betyg: 4 av 5




Nutrilett Crispy Chocolate - för mycket wannabe chokladkaka. Lukten påminner om Japp, men den illutionen försvinner redan efter första tuggan då man träffar på massivt tuggmotstånd i form av fibrer och annat som inte bör finnas i en chokladkaka. Känns bara fel fel fel!
Betyg: 1,5 av 5


Allevo Arrak - luktar som en Delicato Arraksboll men även här så misstar man sig rejält. Gräslig smak som måste sköjas ner med diverse välsmakande dryck. Betyg: 1 av 5



Naturdiet Hasselnöt - Den absoluta vinnaren!! Knaprig och god som en hasselnöt. Fördelen är det inte behövs någon nötknäckare och att du inte behöver vara orolig för de höga fetthalterna. Kittlar dödsskönt i kistan! Betyg: 5 av 5



Allevo äpple och kanel - är inte ens värd ett utlåtande, så jag säger bara torr hård gammal marsipan. Yuck! Betyg: 0 av 5




Det var min dom. Glöm inte att dricka mycket vatten - annars är det hög risk för stopp i rören:) Lycka till!


Kommentarer
Postat av: David T

Oj du har börjat med sånt dära ... warum ? Själv har jag precis beställt 1 kg proteinpulver samt 1 fastepaket för 5 dagar samt några star bars. Jag fick dom gratis förra gången jag beställde härifrån och jag älskar verkligen kombinationen blåbar/ vit choklad. :) ibutik.fcgi?funk=visaartikel&artnr=550r&artgrp=2002&Avd=3&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Std2" rel="nofollow">http://www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIRibutik.fcgi?funk=visaartikel&artnr=550r&artgrp=2002&Avd=3&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Std2

2009-03-25 @ 22:36:16
URL: http://justanotherday.blogg.se/
Postat av: David T

Ja den länken som jag skickade funkade ju inte :) Iaf star bars heter dom o finns på bodystore. :)Peace

2009-03-25 @ 22:38:48
URL: http://justanotherday.blogg.se/
Postat av: D

Very fascinating! En sån lathund på nutrilett bars skulle man haft för 5-6 år när jobbet krävde det.

Måste säga att du är duktig som lyckats äta sk. låtsasmat så länge. Jag får mat hallucinationer av bara tanken. Men ett uppnått resultat är förstås det mest tillfredställande av allt. God lycka till med hasselnöt och blåbärs bars i fortsättningen!

2009-03-26 @ 12:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback