Gick vi pa fel plan..?

Det som vi trodde var Mallorca visade sig vara nagot helt annat. Vi sag varningarna utmed vagen, pa flyget, vid mellanlandningen och pa medpassagerarna. Vi har hamnat i Tyskland(!) Runtomkring oss kryllar det av tyskar, hotellets alla tvkanaler ar tyskdubbade, restaurangmenyerna presenteras pa tyska, servitorerna pratar tyska och i vart och vartannat gatuhorn erbjuds det apfelstrudel mit vanillen saus. Nagot ar dock fel. Vad jag minns sa var aldrig Tyskland sa har varmt. Inte heller kunde jag tro att ett grannland till Sverige skulle ha sa fina strander. I´m impressed! Tank, all denna tid jag trott att det var gratt kallt och ruggigt i tyskaland, sa var det i sjalva verket ett fantastiskt paradis...

Fotnot: jag har inget emot tyskland, tyskar eller tyska. Men jag gillar Mallis battre.

Kommentarer
Postat av: D

Eh, är ni verkligen i Tyskland eller har "svenska" Mallis blivit intaget av tyskarna? =)

Skönt att ni har det varmt i allafall! Hoppas magen (läs: bebis) mår bra i värmen också. Kram D

2009-06-25 @ 21:46:12
Postat av: Jemima

vadå? är ni i tyskland? :O

Postat av: David T

Usch för tyskar... dom snor våra älgskyltar invaderar våra sommarstugor och klär sig fruktansvärt. :)

2009-06-26 @ 00:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback