Veckan som gått

Nittonde december och bara sju dagar kvar till BF. Tror dock jag kommer att gå över åtminstone någon vecka. Har nämligen inte känt av något alls ännu, annat än lite mensliknande molvärk i magen. Men det vore faktiskt skönt att låta julen passera innan det blir dags. Men vi får se. Pyret kommer när Pyret vill. Så enkelt är det. Förutom förberedelser för förlossning har veckan innehållit både det ena och det andra. Här kommer en liten update.


Har sagt ett sorgligt hejdå till de här två fina tjejerna, som nu skrivit klart uppsatsen, tillika i stort sett avslutat utbildningen och därmed lämnar Jönköping :( Sure gonna miss you!!


Kokat lite mer knäck då den förra satsen redan var på väg att ta slut...


Tvättat små söta babysockar.


Slagit in lite julklappar.


Fikat, fikat och fikat... Gott!

Kommentarer
Postat av: Louise

Låter som du har haft en skön vecka.

Postat av: D

Så gott det låter..både knäck, kaffe latte och varm choklad i gott sällskap (antar jag). Kokade min fjärde sats knäck ikväll...ja, det är ju bara att erkänna att jag är beroende.

Sötaste små babysockorna! Tänka sig, jag som INTE vill föda för tidigt denna gång boar som bara den.

Idag packade Elise o jag BB väskan. Jag mina grejor och Elise packade bebisens kläder.



Ett tips: Ta med dig en mjuk toapappersrulle till sjukhuset. Landstingspappret är inte så "skönt" att torka sig med efter en förlossning!

2009-12-19 @ 22:21:42
Postat av: Miaj

fina bilder :)

2009-12-19 @ 22:34:53
URL: http://miaj.blogg.se/
Postat av: C

Tror det är rätt så vanligt med förvärkar i några veckor före förlossning. Tror inte man sätter igång en förlossning pga det. Vill heller inte bli igångsatt. Känns bättre om kroppen själv får starta det när den är mogen och redo. Har hört att en igångsatt förlossning ofta gör ondare och blir mer utdragen. Hoppas jag inte går över tiden bara så är jag nöjd. Jäkla halsbränna! Det var det värsta... att inte kunna ligga ner ens. Men nu har jag skaffat tabletter mot det.



Hoppas graviditeten går bra för dig! :-)

2009-12-19 @ 22:57:26
URL: http://cblog.blogg.se/
Postat av: C

Oj du har ju bara en vecka kvar till bf! Spännande! Hoppas det går bra när det sätter igång och god jul!



Kram C

2009-12-19 @ 22:58:32
URL: http://cblog.blogg.se/
Postat av: Cecilia - gravid i v.38

MUMS med knäck! Det har inte jag kommit mig för att göra än.. Men det är ju så smaskigt! Kanske vore något att pyssla med i veckan.. :)



Nej, vi har inte köpt någon annan blöjhink faktiskt. Det var ingenting som vi tyckte kändes särskilt nödvändigt egentligen, men nu när vi fick en gratis så är det klart att vi ska testa:) Det är säkert jättesmidigt..



Tänk, snart är det dags! Du har inte alls långt kvar till BF nu ju!

2009-12-20 @ 14:14:57
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/
Postat av: Mim

...när jag första gången började känna molande mensvärk var en onsdag och fredagen den veckan kom vår lilla Noomi ut. Så kan det också gå men som du säger kommer ditt pyre när det är dax:) Vill bara önska dig all lycka till och som vanligt känns det knäppt att det går så långt mellan våra dejter... som väl är kan jag hålla mig uppdaterad här värre är det för dig:) Jag hoppas i alla fall komma till Jönköping under en vecka eller så i februari och då skulle det vara mysigt att kika in hos familjen Vassnes en sväng och kanske gosa med en liten.

En varm julkram till dig och så lycka till på BF-dagen! En sak till förresten, allt går inte att förebereda sig på, många pratade om andnings, avslappningsövningar med mera med mera... och jag gjorde så lite av det där och ändå kunde förlossningen gå så bra. Jag tror också att det gäller att vara där just då på nåt sätt och så ger man allt... finns så mycket nedlagt hos oss kvinnor!

2009-12-21 @ 21:01:39
Postat av: T

Mim: Oj, så det kan gå fort alltså... Ok, bara julen hinner bli överstökad så får det hända när som sen:) Skönt att höra dina ord om förberedelse - jag kan nästan bli knäpp på allt man "ska" förbereda sig på. Fast jag vet att jag gjort vad jag kan så känner man sig oförberedd. Men jag har också försökt tänka så, att när man väl är där så kommer det mesta att lösa sig - så skönt att få det bekräftat:)

Kul att du kommer till JÖnkan, självklart måste vi få till en date då!! Saknar dig fina goa Mim! God jul till dig och din familj också! Kram

2009-12-22 @ 09:16:01
URL: http://trace.blogg.se/
Postat av: C

Tack! :)



Knäckformarna är från lagerhouse! Dom har massa fina formar för bakning! :)



Nu närmar det sig bf för dig.. känner du nått? Spännande!!!

2009-12-22 @ 11:06:55
URL: http://cblog.blogg.se/
Postat av: C

Blev ingen bio igår förresten, vi var båda så trötta och jag hade så mkt förvärkar. Men idag tänkte vi göra ett nytt försök. Får se vad det blir för film...

2009-12-22 @ 11:07:44
URL: http://cblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback