Prayer

Vissa dagar i livet inträffar bara det där ofattbara - det som ingen trodde var möjligt. Idag, som en blixt från klar himmel, avslutade en av mina medstudenter på HLK sitt liv. Hon var en sprudlande glad människa som jag personligen aldrig hade någon relation till, men som de flesta av oss på MKV-programmet visste vem hon var. Det är alltid lika chockerande när något sådant händer, och man blir alltid lika ställd och frågande gentemot livets skörhet. I skolans foajé stod folk och kramades och grät. Ljus spontantändes och blommor placerades i vattendammen på campus. Många av livets stora frågor kommer upp till ytan, och vännerna man har omkring sig blir så viktiga.

Mina tankar en dag som denna går självklart främst till närmast sörjande, vänner och familj. Men också till människor i min egen närhet. Livet är för skört för att tas för givet. Jag påminner åter mig själv om att våga sträcka mig ut och ställa de ibland obekväma frågorna. Det värsta som kan hända är nog att en närstående helt utan förvarning tar beslutet att avsluta sitt eget liv.

Att kunna se genom ytan, att våga komma nära, att våga vara medmänniska och att våga bry mig. Det är min bön.


Kommentarer
Postat av: David T

Va hemskt.



Visar verkligen att man aldrig ska bedöma någons livs situation utifrån det man ser på ytan.



Jag har haft liknande arbetskamrat som dog fast man aldrig i sitt liv skulle kunna tro han var olycklig.

Postat av: D

Mmmm...på sätt och vis så oförståeligt. Så viktigt att vi som funnit livets mening törs gå djupare än bara det som är på ytan och våga dela med oss.

Precis som David skrev så är det ibland så svårt att genomskåda det som ytan verkar vara så bra. Undrar hur många olyckliga människor man har runt omkring sig själv. En bra tankeställare.

2009-08-27 @ 11:46:34
Postat av: Mamma

Så tragiskt. Vill gärna vara med och be för hennes anhöriga. Måste vara oerhört tufft.

Älskar dig!

Kramar/ din mamma

2009-08-27 @ 16:17:27
Postat av: Jemima

Vad hemskt.

Ska be.

2009-08-27 @ 16:19:22
URL: http://miaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback