Cravings

Jag får ofta frågan om jag har några cravings, och vid första tanken svarar jag oftast nej. För mina cravings är inte så framträdande som de historier man hört där gravida kvinnor vaknar mitt i natten och suktar efter murbruk. Men, även om de sakta smugit sig på, så måste jag nog ändå erkänna att det de senaste månaderna har blivit lite mer än vanligt av följande produkter.


Bilder: skanemejerier.se; wikipedia.org; torvet.dk

Bravo tropisk juice
- finns numera alltid minst ett paket i kylskåpet.

Citron - jo det är sant. Jag som aldrig tidigare ens kunnat slicka på en citron stoppar nu gladeligen i mig klyfta efter klyfta.

Tyrkisk Peber - aka turkisk peppar. Har avverkat ett antal sådana påsar de senaste veckorna.

Endel säger att sug efter salt och surt under graviditeten tyder på en liten gosse i magen.
Huruvida detta stämmer återstår att se...

Kommentarer
Postat av: Marcus

halloj.. det där med sura saker kan man inte veta...

Frida slukade hela citrusfrukter under första graviditeten....och du vet vad det blev..

2009-08-01 @ 23:44:07
Postat av: T

M: Yey - då finns det hopp om en liten tjej ;)

Postat av: D

Intressant tes! Jag måste erkänna att jag också druckit litervis av tropisk juice, syrliga grapefrukter och min lilla nöd-burk med turkisk peppar som jag alltid har i skåpet har tömts och ett antal rullar lakrisal har hamnat i magen. Pojke eller tjej - det bliva vad det blir! Men det blir nog ännu mer grapefruktjuice till frukost imorgon.

2009-08-03 @ 20:32:14
Postat av: Anonym

Jag hade inte heller några cravings att tala om. bara lite små perioder av mer protein, sött eller massa frukt...

Jag hörde däremot att tyrkisk peber hjälper mot illamående - och det funkade faktiskt! och så får man lite extra energi i oväntade stunder!

2009-08-09 @ 23:51:16
URL: http://zutankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback