En jul i lyx

Jag har ett problem. Vi ska åka till Norge över jul och har ännu inte lyckats hitta någon kattvakt. Min kära bror och svägerska som brukar ställa upp ska även de resa bort, och att ta med Mischa till Norge är inget alternativ (hon har flugit en gång, och både jag och hon slipper gärna den proceduren igen...)


Så, när jag surfade omkring så hittade jag det här. Ett otroligt charmigt kattpensionat strax utanför Jönköping. Här erbjuds de små mjauarna ett bekvämt och mysigt boende där man, precis som på ett vanligt hotell, kan välja nivå av lyx. Alla rum har ett litet fönster med den obligatoriska fönsterbrädan, hyllor på flera nivåer, en stol, en matplats och såklart en liten toahörna. Sen är det upp till gästen att avgöra om man önskar filtar, leksaker och dyl. Man kan också välja till lite lyxigare mat. Och, om man vill slå på stort så bokar man en svit - med ett tillhörande uterum där katten kan sitta och titta på djur, klättra på stänglet eller bara dåsa en stund i solen.


Men det slutar inte där. Jag citerar:
"För den sportiga gästen som vill varva SPA-stämningen med lite spänning erbjuds de specialdesignade actionfilmerna "Fåglarna" och " Insekterna" på DVD. Filmerna inspirerar kattgästen till att jaga de verklighetstrogna insekterna/fåglarna och ger därmed stimulans och en mycket trött och nöjd gäst. En pall placeras framför TV:n för att den lilla jägaren ska komma upp i samma nivå som bildrutan."

Låter som ett jättemysigt ställe, tycker jag. Med ett minus för priset. Jag får nog jaga vidare efter kattvakt. Vidars reaktion på det hela var att nu har det varit högkonjunktur för länge... ;)

Kommentarer
Postat av: Me

Snyggt och tack för länken. Bra sida!

Postat av: D

SKRATT, ja det har nog varit högkonjuktur alldeles för länge! Absurt och lite osmakligt, men ändå blir man lite varm i hjärtat av att ngn så omsorgsfullt tänkt på djuren, eller ?????

2008-11-05 @ 08:42:26
Postat av: Fie

Jag har samma problem som du :P Jag måste fixa en kattvakt för mina två små katter då vi åker utomlands.. Jag får väl hoppas att jag kan flirta med mina föräldrar att dom vill åka ner hit och hämta dom.



Ha det bra!



Ses i morgon i skolan...



/Sofie

2008-11-05 @ 23:36:12
URL: http://metrobloggen.se/sofiehellberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback