Sol ute, sol inne, sol i hjärta, kaos i sinne ;)

Tiokilosväskor, timmar framför datorn och kaos i skallen. Det är mitt liv just nu. Om man sedan adderar det med fullskalig receptionsupplärning och bussturer fram och tillbaks till skolan så tror jag bilden blir ganska tydlig.

image728Första dagarna med B-uppsatsen bestod mest av intrapersonell kommunikation:) Vad vill jag? Vad letar jag efter? Vart vill jag nå? Var och hur ska jag söka? Efter några dagars brottningskamp med mig själv så har jag iaf en frågeställning att utgå ifrån.

Det jag ska undersöka är, något förenklat, hur kompetensegenskaper kommuniceras i platsannonser, och hur detta kan tolkas utifrån ett genusperpektiv. Superintressant, tycker både jag och min handledare och nu när jag äntligen vet vad jag vill, när jag har släpat hem ett tjugotal böcker och lika många avhandlingar som behandlar ämnet och när jag äntligen hittat tillbaks till motivationen så är det "bara" att sätta igång att skriva. Ingen tid att förlora. 22 dagar till inlämning, så nu är det full fart som gäller. Boken på bilden håller jag hela tiden nära tillhands. Ni förstår säkert varför:)


Dagens glädjeämnen:
  • Solen som bara slösar sin värme och energi på oss. Gör allt så mycket lättare.
  • Glass, glass i stora lass.
  • Mamma, som ringde mig fast hon egentligen skulle till någon annan, och som inte uppfattade att det var mig hon hade i luren, utan bad om ursäkt och la på. Haha.

Kommentarer
Postat av: David

Härligt syrran du blir en bra professor när den tiden är inne :D

2008-05-08 @ 17:58:21
Postat av: Marcus

Kämpa på... snart snart är det sommarlov..
Frida och Molly hälsar.

2008-05-08 @ 20:19:54
Postat av: D

Duktiga människa! Du kommer bli så duktig och kunnig och vis när du är klar. Don´t give up!
Ät en glass till och kika mot solen, det muntrar upp!/D

2008-05-09 @ 16:55:24
Postat av: Therese

David: Jo tack, men den tiden kommer aldrig att komma...;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback