Jönköpingsåret

Idag är det exakt ett år sedan vi kånkade upp vårt flyttlass i trappuppgången här på Norrängen. I lägenheten är det inte mycket som är sig likt sedan dess - det mesta har blivit reparerat, upprustat eller utbytt och om jag får säga det själv, med riktigt bra resultat. Här trivs vi som fiskar i vattnet. Vidar en norsk lax och jag en rosa forell :)

På tal om vatten - kan inte nog säga hur mycket jag (inte minst som f.d. uppsalabo) uppskattar vår kära Vätterstrand, den mysiga piren och den charmiga innerstaden. Under helgen har staden varit fullsmockad av soldyrkande människor och marknad, RixFM och tivoli i stan. Igår kväll när jag gick genom gågatan på väg mot bilen, efter ett mysig date med min kära Rani som är tillbaks i stan, kunde jag inte låta bli att småle för mig själv och mysa av den ljusa sommarkvällen, den goa Jönköpingsdialekten och den svalkande Vätternbrisen. Jönköping är definitivt staden för mig. Jag har äntligen hittat hem!





Kommentarer
Postat av: Jemima

m-m-m.

Postat av: D

Så gott Tess! Hemma är bäst! Är du ledig/hemma ons 11/6 mån tro? Kanske två Lyckelindare kan ta en sväng förbi dig (och Vidar) i er fagra stad? /D

2008-06-02 @ 12:47:20
Postat av: Louise

Tänk att det redan gått ett år. Oj vad tiden går fort. =)

2008-06-03 @ 19:32:21
URL: http://liloo.blogg.se/
Postat av: SMÄM

skönt när en stad känns som hemma. tog ett tag innan uppsala känndes så, men nu älskar min stad.

2008-06-03 @ 22:20:12
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback