Es ist tot

Det var drygt en vecka sedan det hände. Datorn dog. Efter många långa år lämnade vår trostjänare detta jordeliv och kvar fanns bara ett oundvikligt avslöjande av det tunga nätberoende man utvecklat de senaste fem-tio åren. Inga räkningar kan betalas, inga nyheter läsas och inget bloggande göras. Utestängd från det fantastiska informationsflödet.

Turligt nog har jag lyckats utföra de viktigaste ärendena på jobbets dator. Tack vare
Jemima som lånat ut sin laptop kan vi nu också ge oss in i datordjungeln för att söka efter en ny.

Annat som dött är min tyskarädsla. Efter nio år av total isolering någonstans djupt inne i mig har jag nu tvingats plocka fram kvarlevorna av min gymnasietyska - allt tack vare de oändliga tyskbussarna som invaderar hotellet. Lyckligt nog har jag överaskat mig själv med att kunna staka mig fram på min knaggliga tyska. Känner mig faktiskt riktigt inspirerad till att återerövra det som en gång fanns. 

Tot wird wieder leben!

Kommentarer
Postat av: MonsteR

"trostjänare" - är det samma sak som kalsongslav? Vad gäller skoltyskan så kan jag avslöja att det mesta tyska jag använder är "früstück am vierten stock" och bakom ryggen kastar jag fram "don´t mention the war!"

2008-07-02 @ 22:57:42
Postat av: MonsteR

"trostjänare" - är det detsamma som kalsongslav?

2008-07-03 @ 00:19:09
Postat av: Anonym

hatar dubbelposter speciellt när jag gör dem själv späker mig själv

2008-07-03 @ 00:20:22
Postat av: David

Oj visste inte du jobba på hotell.. Ja hade 1:a tyskan kan bero på en viss lärare på gymnasiet.

2008-07-03 @ 07:51:54
Postat av: Jemima

Funkar den bra?

Postat av: SMÄM

kalsongslav. hahaha... -dör-

2008-07-03 @ 09:51:41
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: T

Mima: den funkar kanoners. Thanks!!

2008-07-04 @ 09:44:30
URL: http://trace.blogg.se/
Postat av: D

Du jobbar och står i. Vet att jag frågade sist, men blir det ingen semester för er i år, eller får ni blicka tillbaka på den fantastiska USA resan ni gjorde för lite sen?

Finns ju sehr billiga resor till Deutchland, om du verkligen vill fräscha upp din tyska. En weekend bitte!

2008-07-05 @ 23:21:35
Postat av: T.

D: Vi blickar bakåt och längtar tillbaks... Vidar drar på tre veckors semester i Norge på måndag. Själv kommer jag efter om 10 dagar. Vi har tänkt oss en höst/vinterresa lite längre bort senare i år. Så vi blickar både bakåt och framåt :) Men tyskland får nog vänta ett tag. Ett bra tag... ;p

2008-07-06 @ 16:57:40
URL: http://trace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback