Jag har en föregångare

Min vän Rani som jag lärde känna i Uppsala blev snart en person som jag fick alldeles speciella band till. Vi brukar båda säga att vi från början haft en speciell connection:) Hon flyttade ner till Jönköping två år tidigare än mig och påbörjade då sin utbildning i Medie- och kommunikationsvetenskap. Det var genom henne jag fick nys om skolan och även om det dröjde två år innan jag äntligen kom igång med plugget så bestämde jag mig ganska snart att detta var utbildningen för mig. Även om kontakten var lite si och så under åren ifrån varandra så hittade vi varann snart igen. Sedan jag kom ner hit har min kära vän lånat mig kurslitteratur, svarat på mina tusentals frågor och t.o.m. gett mig skrivna sammanfattningar av en del böcker - ovärderligt!

Just nu befinner sig Rani (=drottning på hindi btw) i NY state och läser sin sista termin på ett universitet där borta. Själv har jag inte kommit så långt att jag bestämt mig för var jag vill ta vägen sista terminen, men med en föregångare som ms Queen kommer jag snart att få veta om Ithaca College är något att satsa på.

Så, tack Rani att du velat agera min föregångare, att du stått ut med alla frågor och att du är en så speciell och underbar vän. Saknar dig här i Jönet. This is for you.


Kommentarer
Postat av: Mingla

Är du bra på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp isåfall med att ändra min bakgrundsfärg. Bra blogg du har förresten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback