I did it again...

Efter en mysig vinkväll med tjejerna släpar jag mig upp för att ta mig till skolan i tid. Eftersom det är ont om bussar får jag ta den som går kvart över åtta så jag är i skolan typ tjugo i nio. Jag går upp och sätter mig med en tidning utanför salen och undrar varför jag är ensam. Så slår det ner som en bomb. Klockan är nästan nio. Jag börjar först om en dryg timme(!)
Har gjort det förut, fast åt andra hållet, dvs kommit försent. Antar att jag får se det som ett framsteg att jag är här för tidigt den här gången:)

Men, väl på plats är det ganska skönt att sitta framför datorn en stund med musik i örat och kaffet på bordet bredvid. Tror jag ska ta mig en liten promenad också innan dagen sätter igång på riktigt. Ibland kan det vara bra att ha mycket i huvudet, plötsligt har man en helt ledig timme på morgonen, och det skulle aldrig hända annars...:)

Kommentarer
Postat av: D

Åh, jag minns vinkvällarna jag hade med mina tjejkompisar på Vetekatten i sthlm, vi satt alltid i "pianohörnan" på ett närliggande hotell och pratade efter jobbet medans pianisten plinkade vackert på flygeln. Många härliga samtal. Jag blev påmind om det när jag läste ditt inlägg. Lite vemodig blev jag, men vad trevligt vi hade.

2008-01-23 @ 22:43:16
Postat av: T.

Åh, vad kul att jag kunde bringa gamla minnen till liv:) Men vemodig tycker jag inte du ska vara. Vi kan ha vinkväll bara du och jag om du vill nån gång:) By the way, saknar dig. Puss o kram

Postat av: D

Jag måste säga att om det finns ngt lite sämre med att vara mamma-ledig, så är det vara avsaknaden av den sociala gemenskapen med arbetskamrater/medstudenter. Även fast man träffar andra vuxna nu, så blir det oftast bara barn-prat. Jag saknar glamoren! Man borde införe åtminstone EN dregelfri kväll för alla föräldralediga. När ett sånt tillfälle dyker upp och du är i stan, så visst ställer jag upp =)

2008-01-24 @ 16:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback