Tv-stjärnan

Jag har så länge jag kan minnas haft en hemlig dröm om att bli programledare (inte så hemlig längre..haha) men missade castingen till SVT:s nya reality-serie TV-stjärnan. (Detta tack vara vår ej fungerande bredbandstv som gör att ettan och tvåan visas utan ljud vilket leder till att man ytterst sällan zappar dit. Great, telia!)


Nåväl, när jag väl hittat serien så jag bestämde mig iaf för att hänga med för att möjligen kunna snappa upp och lära mig endel. Till min glädje upptäckte jag idag att man på svt.se parallellt med programserien publicerar en programledarskola med inspelade lektioner där man får lära sig allt från hur man påar ett program till nyhetsuppläsning och hantering av debatter. Idag har jag äntligen fått veta vad hallåorna gör när de inte är i rutan. Den som är nyfiken får svaret här.


Nog för att min yrkeskarriär just nu verkar leda åt ett annat håll, men man vet aldrig om chansen kanske någon gång kommer, och då gäller det ju att vara beredd:)

image465

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback