Stockholm goes Broadway i ösregn

Jag och Vidar var på en dagstur till Sthlm igår. Åkte upp för att gå på 'Singin in the rain' och hann med en liten tur på stan samt ett restaurangbesök också. Föreställningen var i vanlig musikalanda glad, storslagen och väldigt välspelad.

Maria Lundkvist i rollen som den självgoda Lina Lamont gjorde ett fantastiskt jobb och fick stundtals publiken att vrida sig av skratt. Rennie Mirro och stjärnskottet Hanna Lindblad gestaltade med mycket sång och många härliga dans- och steppnummer huvudrollerna Don Lockwood och Kathy Selden. Det är också den senare som får huvudpersonen att brista ut i paradnumret 'Singin in the Rain' med vattnet fullkomligt forsande ner över scenen. Jag kunde inte låta bli att undra vart allt vatten tog vägen...

image511

Nåja, har ni en möjlighet så gå och se föreställningen! Den går i Sthlm fram till mitten av mars och kommer sedan att visas i Scandinavium from slutet av maj.

Kommentarer
Postat av: Jemima

Kul! :D

Postat av: D

Wow, vad roligt! Vilken strålande bra födelsedagspresent du fick. Jag tycker man blir lika uppspelt varje gång man varit på musikal eller annan föreställning. Själv var jag på operan igen för ett par veckor sen. Såg friskytten och det var otroligt bra skådespeleri och vacker sång o musik. Det känns i hela kroppen....

2008-02-24 @ 19:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback