Band som knyts

Två av mina allra bästa gymnasiekompisar ska gifta sig i sommar (dock inte med varandra:) och häromdagen blev vi inbjudna att vara där och bevittna det hela. Det är något speciellt när det dimper ner en bröllopsinbjudan i brevlådan. Bland all massproducerad reklam, alla räkningar och gratistidningar som man (iaf brevlådan) dagligen drunknar i så dyker det upp ett tjusigt handskrivet kuvert prytt med hjärtsigill, avbildade bröllopsringar eller en bekräftelse på det man redan vet: "vi gifter oss". Plötsligt tvingas vardagen ge med sig och räkningarna blir liggande i en hög. Jag ska på bröllop, ja, till och med två. För det är så jag vill se det - att varje bröllop är unikt och oerhört speciellt för alla berörda. Detta oavsett om det blir bröllop varje helg eller ett på tio år.

Blir lite nostalgisk och kan inte låta bli att lägga in en bild på en inbjudan som är snart tre år gammal...

image500

Kommentarer
Postat av: D

Åh, bröllop! Jag som alltid gråter glädjetårar. Det är en sån fantastisk upplevelse och manifestation när två blir ett. Tänk att det snart är tre år sen Tess! Jag blir inte klok på hur fort tiden går! Har du ngn gång kollat på bröllopsvideon från vigseln?

2008-02-18 @ 10:15:45
Postat av: Jemima

Vad kul! Er inbjudan var så fin så...

Postat av: T.

Ja, tänka sig Dess, det har jag faktiskt. Trodde nog själv inte jag skulle göra det, men det händer faktiskt nu och då att jag plockar fram den och tittar. Dock via videokameran för inte har vi lyckats redigera den än...:) Ska köpa en ny dator så småningom och då blir det nog lite lättare. Vad använder du för redigeringsprogram?

2008-02-18 @ 17:12:05
URL: http://trace.blogg.se
Postat av: D

Jag tittade bara en gång på videon från vår vigsel,mer klarade jag inte. Blev så ohyggligt nervös där jag satt i soffan gift och allt....
Vi fick vår film redigerad rfån LO, det var nog Haakon tror jag som fixade det. Kanon bra. Själv använder jag pinnacles studio senaste version för film redigering. Den är väldigt enkel, men har dessvärre inte allt för många roliga funktioner.

2008-02-18 @ 18:45:44
Postat av: Rani

Tessan, jag har den inbjudan insatt i ett album tillsammans med bilder från er stora dag. Det var så fint...men tre år..är du säker på det? Minns det som i går. Fick förresten en ny vän den dagen, Mim :) Trist att jag missar hennes wedding.

2008-02-19 @ 18:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback