Första dagen

Varför ska det vara så tungt att börja nytt jobb? Jag går alltid och oroar mig flera dagar innan och önskar inget mer än att den där dagen aldrig ska komma. Trots det kommer den, och det är med motiga steg jag ändå släpar mig dit.

Ska börja min upplärning på Scandic idag. På riktigt. Den har varit inbokad ett antal gånger sedan i februari men har fått flyttas gång efter gång. Fram tills idag.

Det märkliga är att jag ändå, trots att jag vet hur mycket jag hatar det, utsätter mig för det hela minst en gång per år. Ja, den senaste tiden har jag faktiskt börjat ett nytt jobb varje år. Vad jag inte kan förstå är varför det ska vara så tungt? Nån mer som känner likadant och har ett bra svar på min fråga?

Kommentarer
Postat av: Em.pem

Frågestund i min blogg, har du några frågor angående ätstörningar? Eller har du några tips du skulle kunna dela med dig av? Tacksam för synpunkter osv. :) Ha en bra dag,
/ Ems

Postat av: smäm

det är nog just därför folk blir kvar på samma gamla pina till jobb år ut och år in ;)

2008-04-13 @ 01:17:59
URL: http://smam.blogg.se
Postat av: T.

Stackars smäm. Trivs du inte på LO längre?

2008-04-13 @ 10:49:06
URL: http://trace.blogg.se
Postat av: Hmm

Håller med föregående talare... säger minst en gång i veckan nä man kanske skulle klippa sig o skaffa ett jobb.

Men dom jobb jag har haft hittils har varit värre vad e det som säger att nästa jobb ska bli bättre :D

2008-04-14 @ 01:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback