All those beaches...

Det som vi saknar allra mest i Sverige formligen kryllar det av i Californien. Och jag tror minsann vi besökt nästan alla... Sand mellan tårna, solen som steker, brisen från havet och den oslagbara avkopplingen. Ahhh.

Vidar och jag pratade om att stanna kvar i Cali, bo på en beach och tjäna in levebrödet genom att göra lite volter, måla lite tavlor eller lura turisterna på pengar genom palm-reading eller nåt liknande. I såna fall skulle vi inte vara ensamma. I synnerhet Venice Beach kryllar av folk som lever så här. Att det ofta är otaliga droger med i bilden låter jag vara osagt.

image653



Huntington Beach - City of Surfers


Santa Monica Bay - känns igen från Baywatch


Beach i San Diego


"Talangjakt" på Venice Beach


Newport Beach där "OC" spelades in

image655


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åh, vad underbart! Jag vill också åka utomlands!

Postat av: Jemima

Jääääääättefina bilder!!!! Jag vill ha sommar och sol och värme här i Sverige.

2008-04-04 @ 14:35:23
URL: http://miaj.blogg.se
Postat av: D

Nu blir man ju alldeles sjuk av längtan efter värme och sol. Vilka frestande bilder. Jag é så glad för er skull att ni fick möjlighet att göra en sån här resa. Wow, säger jag igen. Nice bilder och det verkar inte ha gått ngn nöd på er alls. Får man följa med i resväskan nästa gång?

2008-04-05 @ 15:58:28
Postat av: D

Förresten...jag har suktat efter en solresa i över ett år. När jag kan publicera bilder på mig och min familj på beachen...då ska jag ge mig själv en guldstjärna (för att jag lyckats spara ihop pengar till en resa) och jag ska ge Natte en rejäl kram för att han äntligen unnat sig själv lite semester. Nu é jag sporrad! Thanx Tess!

2008-04-05 @ 16:00:20
Postat av: D

Ja, du har rätt. Vi borde ta en rest resa. Jag längtar så, men det är ju lite det att jag vill inte resa bort på sommaren, hellre på hösten eller vintern. Just nu sparar jag till en resa till NY. Fyller ju 30 nästa år (!!!) och min barndomsvän (som också fyller 30 då) ska
fira oss själva ett par dagar med shopping i NY...så jag har ju ngt att se fram emot iaf. *BIG SMILE*

2008-04-08 @ 15:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback